AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.997

Nån som kört Z4:an?

Sida 2 av 6
Jo jag har bestämt för mig att Z3 har bakvagnsdelar från E30, samma som på Compact.. vxl spaken ska visst passa rakt av också (spaken inte knoppen)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Samt vissa underbara nostalgiprylar i inredningen. Främst ventilationsgallren och ljusreglaget.

My Bimmer is my mistress
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Carl L:

Du har rätt, mycket av delarna bakvagnen i Z3 kommer direkt från E30 (annars skulle det ju inte vara en sportbil....), och växelspaken ska passa också, man får tydligen en rejäl shortshift om man byter från orginalspaken i sin E30 mot Z3spaken.
men varför tar bmw delar från en så pass gammal bil som E30 till en Z3 som är 10 år nyare..??
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Lazereye:
Jag har för mig att man helt enkelt inte fick plats med E36 bakvagn i Cpt och senare Z3.
Men jag är inte säker :)

Mvh
Patrik

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag var på pressvisningen av BMW-films och Z4 vid Haga forum igår. Även Z4:an är snyggare i verkligheten än på bild.
Ha-begäret växte mer än vad som är hälsosamt för ekonomin:)
Det kan inte vara många detaljer som är gemensamma med Z3 om det är något överhuvudtaget.
/Mats
Jo, det stämmer att det är inget gemensamt med Z3. Därav namnbyte till Z4 och inte bara ny karossbeteckning med Z3 som modell namn. Det är även storleksskillnad som gör att det kändes bättre med nytt modell namn. Läste dock i Total BMW för några månader sedan att Z3 sagan är inte slut. Det ska finnas en ny z3 i planerna som ska komplettera Z linjen om några år. En koncept mock up lär vara på gång till hösten....

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Mats: Jag vann en biljett till pressvisningen men kunde tyvärr inte komma :-( Var det något att ha? Z4:an hade man ju gärna velat se i verkligheten.....

/Fredrik
Tja.!

Vill bara medela att jag såg en Z4 silver i dag på morgonen, försökte köra i kapp men det var för mkt trafik.......
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Såg en gråfärgad på birgerjarlsgatan förra helgen. Den är vacker irl vill jag bestämt påstå :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Det stod en silverfärgad Z4 på BMW i Solna i november eller december, vet inte vart den har tagit vägen men kan hålla med alla andra som sett den IRL, den är mkt läckrare i verkligheten än på bild.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Jag såg en silverfärgad Z4 på BMW i Jönköping i förra veckan, visst var den fin men ...... Z3´an är läckrare =)

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Har sett Z3:an ett par gånger i verkligheten... Har dock inte sett Z4:an och det lära nog dröja till sommaren iaf...

Men Z3:an är och förblir FUL och Z4:an är ju RENA DRÖMMEN!!!
Fast detta är min åsikt det!

sh
820
shu!
525i -91
theprofet: Jo, men du är nog förmodligen den enda med den åsikten dock ;)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Är nog beredd att delvis hålla med "theprophet", gillade inte Z3 speciellt mycket men Z4 tycker jag har fräsch och spännande design fast min absoluta favorit i det här segmentet är Porsche Boxster.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
St
16
Stefan A
740iL -99
BMW Z3 1,8 - 97
theprophet,
hur kan du tycka z3an är ful???? Du är säkerligen den ende som tycker så ;)
Det rullar en rödlila Z4 3.0 med beige cab här i Sundsvall så nog finns den redan alltid. Har inte kört någon ännu, men tittat noga på den och den är riktigt mysig inne också

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
Håller definitivt med theprophet.. Z3'an var värkligen en besvikelse utseendemässigt. Den måste styles helt om innan den kan bli representabel... Men z4'an blir min bil så snart jag har provkört den.. Om allt vad kritikarna skriver är sant, blir det ingen tvekan efter den första provåkningen...

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
erito: Å FAN!!! Då ska jag ta och hålla utkick efter den allt!!

Trevligt att se att man inte är den ende utav denna kontroversiella åsikt!

Sen så undrar jag om det är nån som har nån bra länk till NYA 6:Serien??

Tråkigt nog så kommer en annan nog få vänta ett par år om än nånsin få köra/äga en Z4:a...

______
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.