|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Ska köpa nya däck till mina 7,5 x 17" (et 30) fälgar, men frågan är vilken dimesion som är lämpligast. Har varit inne på 215/40 17 eller 225/35 17, vilken dimesion skulle ni rekomendera till min fälg och bil? Någon som har erfarenhet av något av dessa däck?? : Star Performer Z-star Marshal 717 Toyo Proxes T-1S Hankook Ventus K102 Falken-Ohtsu ZE-512 Alla tips är välkomna :) mvh / Richard ------------- ICQ: 43468620 | |
|
Pardon my french. Köp def. inte skitdäck som Marshal, Star och Falken. När det gäller de övriga så har jag ingen åsikt. Jag personligen kör alltid med Michelin (sommar som vinter) Jag tycker att de alltid har motsvarat förväntningarna, både momentant och långsiktigt. Dessutom skulle jag undvika att köra med 35 profil på 7,5. Ffa av den anledningen att det kommer se "corny" ut men även komfortmässigt. By the way. Hoppas att det är sommardäck vi pratar om. ;);) :) |
|
|
Aah, glömde visst att säga att det sommardäck som vi pratar om här. =) ------------- ICQ: 43468620 |
|
|
215/40-17 hade nog jag satsat på i ditt fall. Marshal 717 är inget skitdäck!! Jag var nöjd med de jag hade innan. Allt är beroende på vad man ska ha de till. För något avancerad användning på gata duger de alldeles utmärkt. Tysta och bra grepp och inget onormalt slitage. Kör annars på Michelin Sport ett par vändor med avancerad gatkörning, så blir du lycklig. Bra grepp, svindyra och ingen hållbarhet alls. Hade såna på en Golf innan. 5 mm kvar var det på dom. Efter 80 mil UTAN hjulspinn men forcerad kurvtagning (släppte ibland...) så var de olagliga. Toyo Proxes har jag inte testat, men hört både gott och ont om dem. Hög ljudnivå och snabbt slitage är nackdelarna som jag hört. Bra grepp och bra pris är födelarna. Har du funderat på Kumho w712?? Det är ett däck jag kan rekommendera. Plånboksvänligt, tyst, bra grepp och ett allmänt bra körintryck. Därtill hyfsade våtegenskaper. Kanske ett alternativ? De andra däcken du undrade över låter jag bli att uttala mig om. Vet inget om dem. Falken ZE 512 körde jag 50 mil på innan bilen såldes. Satt bak på en Golf, så jag hann aldrig testa dem ordentligt. /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Köp inte Mashall 717! Har det på min Supra och de har inte bara taskigt fäste utan också kort livslängd. Helt värdelösa i regn är de också! Köp Michelin. |
|
|
Marshal ska du inte sattsa på,riktiga budgetdäck!! men falken är okej,men något dyra för sin kavlité... om du har råd ska du sattsa på bridgestone,good year eller michelin...dom brukar alltid ha bra däck i helhet sattsa på 215/40 lr 225/40...är snyggast me 40 i profil,blir heller inte tokstötigt |
|
| kan oxå tillägga att ja kör med michelin pilot på mina 17" å är nöjd än så länge iaf... | |
|
Rantzow : he he... kasnek inte beror på däckaen att det spinner... Hur många hästar har du :) |
|
|
Har kört en Polares 318iS med Toyo Proxes T-1S 205/55 R16 några gånger i vått och torrt... Mycket bra grepp i dom även på vått underlag livslängden verkar vara bra också, då han kört minst 2000mil med dom i sommras utan något större slitage... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Kör Toyo 235/45 17 fram, 255/40 17 bak, kanondäck. Håller faktist med om att det är lite högt vägljud, men bara lite. Det kompenseras väl av greppet vid vått. Det är lite ge o ta där. Bäst i test på vått. Länk spar till en.... |
|
|
Marshal Powerracer 2 (tror jag dom heter) kommer jag förmodligen att köpa till mina fälgar. Haft dom på de senaste 2 bilarna, och tycker dom har hyfsad livslängd och fö. är dom skitroliga att köra med i vått väglag. Behöver bara antyda ett litet ställ så kommer bakändan ut kontrollerat...=) Fick aldrig vattenplaning med dom eller nåt sånt otrevligt. *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
deejaywasp: Fullt tillräckligt för att det ska spinna på alla underlag bara genom att ge gas med 245 breda däck =) |
|
| Jag hade Falken 451 på mina 19" i sommras.. och jag kan säga att jag var skit nöjd med dom däckena... dom var kanonm i både vått som tort. | |
|
Det blev fyra stycken Toyo Proxes T1-S (215/40 17) ! Tack för all hjälp! =) mvh / richard ------------- ICQ: 43468620 |
|
|
745an- Förstår inte riktigt vad du menar när du säger att 35 profil ser konstigt ut på 7,5" breda fälgar... Det kan du ju inte veta utan att veta bredden på däcken eftersom profil räknas i % av just bredden. DANNE - H U M A N R A G E - Länk |
|
^LS^ |
.. apropå däck så bytte jag bakdäck idag. De gamla vintersulorna var daterad 1989 fick jag veta till min förvåning. Dessa köpte jag för 2 år sen! Tror att mina nya Gislaved frost 3 kan vara "lite" bättre än mina gamla superbilliga, superdåliga och supergamla däck. Man får vad man betalar för... Får testa dem nogrannare när jag kört in däcken riktigt. Äntligen kanske man slipper stå och skämmas med spinn vid rödljusen när man ska komma iväg i fortsättningen. "Trevlig helg, sup o svälj!" ;) = - - - - - - - - - - - - = Fullgasväxling, javisst! = - - - - - - - - - - - - = |
|
Köp Goodyear eagle F1 gsd3, bra däck till överkomligt pris hos dackonline.net. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Köpte Bridgestone S-03 senast. Ett kanondäck som jag verkligen kan rekommendera. Fick superpris på: Länk |
|
|
P.S Köp 225:orna men skulle inte rekommendera 35 profil. Sportig körning men taskig komfort. Kör på 45 eller 50 profil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.