|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt billarm verkar aktivera sig själv, det har gjort det flera gånger nu när den stått parkerad. Fast det märkliga är om den går igång av sig själv så blinkar bilen bara, alltså inget ljud!?!? Vad är fel? | |
|
Har du kupevärmare i bilen? Den kan nämligen aktivera kupelarmet, iaf har den gjort det på min. Likaså om du har rutorna nervevade men jag misstänker att du inte har det just nu... :) Länk |
|
|
Faktiskt har jag nyligen installerat kupevärmare. Men beror det på detta. Larmet är fabriksmonterat. Hur ska man lösa det då? |
|
| Klicka på låsknappen två gånger när du låser bilen. | |
| Alltså när du skall ha kupévärmaren igång. :) | |
|
Okej! Jag ska prova ikväll, men vad händer när man klickar på låsknappen två gånger? Mvh |
|
|
Kopierar texten så som jag fick den förklarad av en kompis som jobbar på BMW. "Du avaktiverar kupéskyddet genom att trycka på låsknappen på fjärrkontrollen två gånger, larmlampan i backspegeln lyser då med fast sken i några sekunder. Då avaktiveras även skaksensorn, som känner av om bilen lutas eller så, för att larm om någon försöker dra upp bilen på en släpvagn." Mvh, |
|
|
Är det det enda sättet, känns inte kul att avaktivera en del av larmet. Man vill gärna ha så mycket skydd som möjligt. |
|
| Enda sättet jag känner till. Vet inte om det finns fler sätt. Någon annan som vet, kanske? | |
|
Har det fungerat efter vad "jonasjonas" sa du skulle göra, BMW528M?? |
|
|
Ett tips är att kolla om det är mikrovågssensor eller ultraljud på kupélarmet. Är det mikrovågor går det enklet att byta till ultraljud som inte är like hypernervöst. Se: Länk Mvh Björn |
|
|
Jag vet inte Zander, jag har inte testat än, ska prova ikväll. |
|
|
Hur gick det? /J |
|
|
Jag har provat, den verkar inte ha gått igång, men jag kan ha missat det också. Ska fortsätta ett tag till, men jag måste hitta en annan lösning. |
|
|
Jo, det känns lite halvsugit att man måste göra så. Om du får reda på något sätt man kan lösa det på - hojta till! Mvh, /Jonas |
|
|
Tjo... Vet att mina Ultrljuds sensorer som sitter i "frambakarna" i nära på takhöjd?? Reagerar om man vinklar kupe värmaren fel..!. Så jag la min bak istället eller så längre in i passargerar platsen.. Då funka det bättre! =) ______ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Jag ska testa att skjuta in den långt fram i passagerarsätet, är det någon som vet om Skinnet blir uttorkad med en kupevärmare i bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.