|
|
|
|---|---|
|
E38:an har stått still ute några dagar i kylan då jag varit borta. Mellan -5 och - 20 grader. När jag startade den i morse med - 7 på termometern får jag varning för låg oljenivå och oljetryck. Kollade under bilen om den läckt ut något vilket inte var fallet. Kollade också nivån i motorn är som den ska. Antar att den är någon givare som fått dumheter för sig i kylan. Någon som har tips på orsak eller vilken givare som spökar? | |
|
Förhoppningsvis är det bara oljetryckskontakten som strular(sitter vid oljefiltret), annars bör du nog kolla så att din oljepump inte lossnat... PEPE |
|
|
Fick du varning för både oljenivå och oljetryck? Om så är fallet så är nog båda givarna kass. Om inte oljepumpen sitter löst som på många andra förstås, då bör du nog kolla det som sagt!! I vilket fall så verkar oljenivågivaren vara rätt svag och pajja efter ett tag men då lyser den oftast varje gång du startar. Länk |
|
|
Det är första gången jag ser meddelandet, och var inga problem när jag ställde bilen. Borde väl förhoppningsvis tyda på att det är kontakten/kontakterna och inte pumpen som är lös? Har ställt in den i värmen så får vi se vad som händer när den tinat upp. |
|
|
Jag skulle inte ta det så seriöst om det händer en enstaka gång. När det var -20 så hade min det svårt att få oljetrycket att vara stabilt de första 2-3 minuterna. Stoppade jag bilen så bråkade den om att oljetrycket inte var som det skulle. Det är lite så när oljan blir segflytande.. då rinner den inte tillbaka tillräkligt fort och kommer inte fram tillräkligt fort heller. Min teori i alla fall. |
|
|
Det verkar som om många har samma problem detta vinter både med det nyare bmw och äldre speciellt e34:or. Det måste vara kylan som ställer till detta problemet! Så du har nog inget alvarligt problem och kan nog pusta ut. Det borde försvinna om du ställer in den i varm garage! Lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag hade detta problem en gång, det var helt enkelt så att den kontakten är känslig för fukt enl. BMW verkstaden. Lite 5-56 eller liknande både i och runt kontakten så är problemet borta! Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.