|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på en 735:a och undrar hur automaten klarar att dra tex husvagn. Håller den. har en på gång med nyren låda, tycker väl att den ska hålla men man blir ju lite fundersam. Tack på förhand. Tommy | |
|
klart att den ska klara av att dra en husvagn!' Kolla in denna 735:a :Länk 735:a använd som dragbil. Vid 64000 mil hade den bland annat dragit 1000 Land Rovers på släp från en armebas i Tyskland! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Så vitt jag vet skall man vara lite försiktig med detta, tydlligen är det flera som har fått problem med automatlådor i sina BMW när de har dragit släp. En mekaniker som jag känner svarade så här när jag frågade honom: BMW:s automatlådor håller för allt UTOM att dra släp! Så mitt tips är att vara försiktig, eller skaffa en manuell. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Överhettade själv lådan när jag drog tungt släp. Brännde då någon sensor i lådan. Inga problem efter oljebyte samt sensorbyte. Bilen kördes då i D istället för fast läge. Släpet var ett fullastat 14kubik som fick åka lite över 100 mil. Så änvänd ej driveläget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.