|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon lag på att man måste ha ett vist antal % kvar av dubben om man har dubbdäck? Ska besiktia bilen snart. | |
|
Inget du behöver vara orolig över. Du kan plocka ut alla dubben ur däcken och dom är fortfarande godkända. Gött att åka BMW |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ska väl var dubb på alla fyra/Eller odubbat på alla fyra. Sedan om det ramlat bort en och annan dubb är ju fullt normalt MVH Hasso Länk |
|
har för mig att jag hört att det måste vara minst 60% kvar av dubben om det är dubbdäck. Kan det stämma eller blandar jag ihop det med något annat? |
|
|
Du får inte blanda dubbat och odubbat, frågan är ju om det räknas som dubbdäck när det bara är en dubb kvar...? Svårtolkat, men sitter det minst en dubb kvar kan det ju knappast kallas odubbat i alla fall, då måste det falla inom ramen för dubbdäck. När du besiktar bilen behöver du i alla fall inte oroa dig, finns det bara dubb i alla däcken så får du ingen anmärkning på det... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.