AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
387

Bromsljusen sloknar inte

To
113
Tody
325ik -88
Bromsljusen lyser helatiden när jag har bilen igång. Har kommit fram till att den lilla knappen vid bromspedalen (som slänker ljusen när man släper bromsen) inte trycks in när bromspedalen är i "villoläge". Kollade i Haynes, och där står det att det ska vara en knapp som man kan ändra läge på med hjälp av en muter etc.
Men det sitter ju ingen sådan knapp på min bil, utan det är någon plast historia som trycks fast. Står inget om detta i Haynes.
Någon som vet om det går att syjustera den typen av knapp, sller vad man ska göra?
ji
121
jimm_y
325i-88
318is-89
320is-89
325i touring-89
325 iA Cab-93
antingen har den gått söner i fästet då får du köpa ny!Annars går det att trycka dit den!Det var på dom gamla det gick att justera!
To
113
Tody
325ik -88
hmm
Hade dän den och inte var fästena sönder, fick ditt den bra sen. Knappen funkar och så.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Äntligen nån som har samma fel som jag! Trodde min bil var unik....tänkte att det kanske är ett slitagefel som inträffar på de bilar som gått långt (27000mil).
Börjar bli riktigt trött på att efter varje inbromsning peta upp pellen med högertån så att inte bromslyset ska lysa! =)

Vars exakt sitter denna sk knapp?
Har inte sett efter ännu p g a kylan...brrr

To
113
Tody
325ik -88
Var glad du, jag kan inte ens dra upp pedalen så lampan slåknar ? Det går om man sticker in fingret (dock ej så smidigt när man kör =D )

Den sitter en bit upp på bromspedalen (inte på, men ihöjd med pedalen) Bara att skruva dän höljet under ratten, så borde du se den.
To
113
Tody
325ik -88
Frågan är ju om det hjälper att byta ut knappen, den jag har verkar ju funka bra.
Efter som att det inte går att justera knappen måste man ge sig på att justera själva pedalen då?
Det såg ju lagom kul ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.