|
|
|
|---|---|
|
Sökte på forumet om värmeproplem men kunde inte hitta just det problemet jag råkat ut för. Det är så att bilen går upp i normal temperatur enligt mätaren. Sedan händer ingenting i kupe'n förrän kanske efter 5-10 minuter. Då kommer värmen. Sedan håller sig värmen helt OK så länge jag kör. Stannar jag bilen en längre stund (någon timme) så är problemet tillbaka. Står den bara en kort stund (några minuter) så kommer värmen direkt. Har kollat kylvattennivå och det verkar vara OK. Hjälp mig, jag fryser: //Stefan _____________________ Länk | |
| Hade ett liknande problem där det tog långt tid innan jag fick värme i min Touring, trodde först att det var pga att det tar längre tid att värma upp det större utrymmet i en kombi, men efter att ha åkt med en likadan som fick värme direkt så förstod jag att jag hade något fel. I mitt fall så var det "cirkulations pumpen" till värme systemet som lagt av, då cirkulerar värmepaketets vatten enbart av självcirkulation och då cirkulerar det mycket långsamt och enbart när vattnet blivit varmt. Cirkulationspumpen sitter i mototrummet framför förarplatsen, men jag tror bara de finns på de bilar med klimat/AC. Har för mej att den kostar ca 1.600:- på BMW. | |
|
Sahlin. Jag förstår att du fryser i det här kalla klimatet. Vi hade -28 grader i söndags! Men min BMW startade fin fint trots det. Och värme fick jag nästan direkt i kupén! Dessutom är bilen en import bil, så snacket om att importerade bilar skulle ha mindre värmepaket än en svensksåld bil är skitprat. Hur som helst. Till ditt problem. Jag skulle även kolla värmeventilerna, de sitter intill torpedväggen på förarsidan. Gör rent dem och smörj upp dem, alternativt byt ut dem. Men prova även att lufta kylsystemet, det kan bero på en luftficka någonstans. Länk |
|
rsarits |
Cirk.pumpen finns på alla E34, inte bara på bilar med AC Micke |
|
per_j82: Jag tror inte heller att impportbilar skulle ha sämre värme. Min är också import och värmen är inte dålig men kommer som sagt sent trots att motorn varit varm ett bra tag. Ska börja med att kolla ventilerna och eventuell luft. Tackar för den "varma" hjälpen. //Stefan _____________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.