AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
406

Köpa amerikanska BMW-delar i Sverige?

Hejsan!

Går det att beställa hem delar avsedda för de amerikanska versionerna till Sverige tror ni?
Ibland hittar inte BMW-handlaren USA-nummer i sin ETK men om man kommer med rätt nummer, tar de hem delar då eller måste man beställa någon annanstans ifrån?

//Sniffer

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det finns väl två olika kategorier "USA-delar"!?

Dels är det de delar som tillverkas av BMW (eller oftast BMW:s underleverantörer) i europa, och monteras på bilarna i de europeiska fabrikerna.
Denna kategori delar bör inte vara något problem att beställa. Ex på sådana delar är amerikanska nummerskyltsfästen mm.

Den andra kategorin är de delar som tillverkas för BMW-USA, i USA och som därför aldrig finns i europa under "normala" betingelser.
Dessa delar går nog tyvärr inte att beställa via BMW i europa. Exempel på sådana delar är kromade ventilhattar med BMW-märket i.

Mvh
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag har testat att beställa en mugghållare till min E32 utan att de lyckades i Solna. Den är endast avsedd för den amerikanska marknaden var svartet jag fick, fast jag hade komplett BMW art.nr. och allt, så jag tror att det kan bli svårt. Men försöka duger.
Jag lyckade dock fixa den vid en senare resa, så kört vart det inte;)

Mvh. Patric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.