|
|
|
|---|---|
kjell |
Hej! Är det någon som har en ide varför jag har vibrationer i min motor straxt över 2000 varv och rycker till ordentligt ett par gånger varje mil vid långkörning, har rengjort spridare kollat tändkablar alla på ca 6k bytt rotor och fördelare har perfekta avgasvärden.Inga felkoder i BMW's testutrustning. Hälsningar Kjelle Börjar bli trött på detta problem!!!!!! |
|
Hej. Har du kollat de 2 kablarna som sitter till givarna på tändkablarna? det skall vara som en ring som sitter runt en tändkabel på varje sida av motorn. Detta är ett långskott men om dessa felar så blir databoxen utan de "heartbeats" som gär att den vet att motorn går. Jag har hört om bilar som dessa kablar blir spruckna på och det är inte så lätt att se om dom fungerar eller inte. Prova att låna någons och se om det blir bra. Vad har du rengjort spridarna med? var det STP eller Redline? Min erfarenhet är att om du kör i STP så har du givit 150 spänn för ingen.... Redline verkar i sin tur vara en produkt som rengör nästan lite för mycket om du blandar det för starkt i bensinen. Vad har du för tändstift i bilen är det NGK? Om det är det så skall du definitift prova att sätta in några andra då dessa har en förmåga att "slockna" när bränslet blir "fett". Lycka till ! //Per Per 750 1988 E32 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.