AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
491

Var i tyskl. sak man bege sig för att hitta störst utbud av bmwhandlare?

krillan
Skulle vara intressant att veta vilken stad i tyskl. den största koncentrationen av bmw handlare finns.

hur många aukt. handlare finns tex i munchen?

Ska man kanske bege sig dit det är störst koncentration av storstäder typ frankfurt..el. norra tyskland??

Är lite orolig att man kommer att deabbas av tidspress/stress
om man tar ledigt 3,4 dagar.

tacksam för alla tips

v8power
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Gå in via Tysklands telefonkatalog på nätet:

Länk

Lycka till!

//Kjelle
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hittade också gula sidorna i Tyskland; s.k. branschboken / företagsguiden:

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Flest bilhandlare lär det vara i Hamburg, men där hade jag aktat mig noga för att handla bil.

Jag föreslår att du åker till södra tyskland, ja varför inte München? Där finns exempelvis BMW Niederlassung München- världens största "lager" av beg. BMW.

Mer kan du läsa i importguiden och här:

Länk

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Krillan,

jag antar att det intressanta är att hitta rätt bil. Kolla på www.bmw.de för att se vart de bilarna som är intressanta för dig står. Rent generellt tror jag att det finns mest BMWåf/capita runt Mynchen eftersom de tillverkas där. Lycka till!

/Simon
krillan
hejsan simon!

Verkar ständigt finnas ca 25st 530d i just den prisklass jag letar.
men de är ju väldigt utspridda,,och att sikta in sig på en specifik bil verkar orealistiskt..dels kanske inte biler motsvarar förväntningarna,,dels kanske den är såld innan man ens kommit fram,,, i så fall måste man ju välja ut en bil från nån storstad så man inte "står där" mitt ute i landsbygden,,,men menar du att man kan be handlaren att "hålla" bilen i ett par dagar tills man kommer????
I så fall...Försvinner inte prutmånen direkt??

v8power
Huruvida handlaren kan hålla bilen varierar naturligtvis från handlare till handlare. Själv tycker jag att det är ganska praktiskt att hyra en bil som drar lite och köra från Sverige, alternativt låna en bil det är ok att lägga mil på och åka runt om så behövs. Det går hyggligt fort att åka mellan även 30 mil pga att det finns Autobahn till de flesta ställen. Själv köpte jag min Opel i Bitburg...var minsann ingen motorväg de sista fem milen dit...lite surt, men men....det funkar fint. Denna metod kräver såklart att man är fler än en. Kan rekomendera att kolla upp objekt hemifrån först och skriva ut dessa....eventuellt går det att ta med en bärbar dator och en GPRStelefon med vodafone...tror att den ska kunna roama in i tyskland...osäker på det dock.

Lycka till!

/Simon
Dani
Dumt att säga att flest handlare skulle finnas i hamburg och att man ska akta sig där. Fina bilar finns överallt.
Skulle gissa starkt på att det finns mest handlar i munchen, då det gränsar till så mkt balkan länder osv...som har skyhöga priser på bilar...

Det är bara att leta och leta. Skippa mobile.de och åk till tyskland, köp tidningar osv...funkat varje gång för mig.
mezga
Auktoriserade Mercedes handlare har möjlighet att köra bilen till villken Merca handlare som helst i tyskland, det betyder du köpa en merca nånstans i tyskland (på värsta landsbyggden) och får den uppkörd till en auktoriserad handlare i Flensburg, Kiel, Lübeck eller vart som passar dig bäst.
Jag skulle fråga BMW handlarn om de kan göra det för dig, tror inte att det är alltför omöjligt så länge du inte köpa värsta rishögen utan en bil som är en bra affär även för handlarn.
Kunden är kungen... (gäller tyvärr bättre i Tyskland än här i Sverige..)

Eventuella stavningsfel är gjorda med flit :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.