|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Buspelle |
Piluttapajo: En vanlig 328a i avusblått betyder att bilen är specialbeställd i denna färg (individual) och det är inte särskilt vanligt. |
| Buspelle: Vad menar du med vanlig 328? | |
|
Bild på bilen här. Länk |
|
|
avusblå är klart en av dom snyggaste färgerna, även estorilblå, lemansblå, velvetblue är klockrena! Länk /kalle |
|
Buspelle |
Piluttapajo: menar inget annat än att om det är en helt "vanlig" 328 så har inte avusblå varit standardlack utan bilen måste ha beställts särskilt med denna färg. |
|
avu(ndsjuk)sblå-met. var en M3/M5 (E36/E34) färg och introducerades med 3.8 Li bilen '92 tillsamman med Daytona-Violett och Mugellorot och kallades BMW-Motorsport-färger (kontroversiell, jag vet !) men så står det i BMW's egen press-mapp från introduktionen, sedan finns det ju BMW Individual och man kunde säkert tilläggsbeställa färgen även till andra modeller - avusblå gör sig bäst i solen (eller strålkastarjlus) som de flesta färger annars är det lätt -bara- blå (jag bör veta, min bil är just -avusblå) det finns en hemsida med enbart E34 M5:or i olika blåfärger, finns intresse skall jag letar upp den, har inte du den adressen 'sniffer/HD91' ? M5touring register |
|
|
här kommer adressen för alla som gillar E34 M5:or i 'shades of blue' - mycket nöje ! Oooppps även min bil finns med ?! Länk |
|
|
Stilrena blå e34-bilar med stor motor ooch diskret utseende - som din M5:a - är riktiga godsaker! Se även: Länk PeHå |
|
|
Har 328 Avusblå med M3 sportchassi etc. Sökte Avusblå & 328i E36 i kombination. Då fanns det bara 6 st i hela tyskland i den färgen. Så det blev en tur till Berlin för inköp hos den trevlige BMW handlaren på flygfältet. Avusblått är nog den bästa färgen till sportmodellerna.. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.