AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.353

Avusblå, vacker färg?

Sida 3 av 3
Buspelle
Piluttapajo: En vanlig 328a i avusblått betyder att bilen är specialbeställd i denna färg (individual) och det är inte särskilt vanligt.
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Buspelle: Vad menar du med vanlig 328?
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Bild på bilen här.
Länk
avusblå är klart en av dom snyggaste färgerna,
även estorilblå, lemansblå, velvetblue är klockrena!

Länk

/kalle
Buspelle
Piluttapajo: menar inget annat än att om det är en helt "vanlig" 328 så har inte avusblå varit standardlack utan bilen måste ha beställts särskilt med denna färg.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
avu(ndsjuk)sblå-met. var en M3/M5 (E36/E34) färg och introducerades med 3.8 Li bilen '92 tillsamman med Daytona-Violett och Mugellorot och kallades BMW-Motorsport-färger (kontroversiell, jag vet !) men så står det i BMW's egen press-mapp från introduktionen, sedan finns det ju BMW Individual och man kunde säkert tilläggsbeställa färgen även till andra modeller - avusblå gör sig bäst i solen (eller strålkastarjlus) som
de flesta färger annars är det lätt -bara- blå (jag bör veta, min bil
är just -avusblå) det finns en hemsida med enbart E34 M5:or i olika blåfärger, finns intresse skall jag letar upp den, har inte du den adressen 'sniffer/HD91' ?

M5touring register
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
här kommer adressen för alla som gillar E34 M5:or i 'shades of blue' - mycket nöje ! Oooppps även min bil finns med ?!

Länk

Stilrena blå e34-bilar med stor motor ooch diskret utseende - som din M5:a - är riktiga godsaker! Se även: Länk

PeHå
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Har 328 Avusblå med M3 sportchassi etc. Sökte Avusblå & 328i E36 i kombination. Då fanns det bara 6 st i hela tyskland i den färgen. Så det blev en tur till Berlin för inköp hos den trevlige BMW handlaren på flygfältet. Avusblått är nog den bästa färgen till sportmodellerna..

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.