AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.351

Avusblå, vacker färg?

Sida 2 av 3
Bara Estorilblå e snyggare!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Häng inte upp dig allt för mkt på färgen innan du varit och tittat på bilen.

jag hittade en dröm-M3 fast ville först inte åka o titta på den pga att den var vit, vart övertalad av bumper att åka ändå och väl på plats tyckte jag den var skitsnygg, så nu sitter jag med en vit M3 :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Avusblå är en av de snyggaste färgerna. Den verkar även förändra sig lite beroende på ljuset. Tittar man runt på nätet på begagnade i avusblå så ser nästan alla ut att var i olika nyanser.

Finns ju bl a en avusblå 540 Touring till salu i BMWBörsen.

Själv kör jag oreintblå som också är tjusig men lite mer diskret...
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
vit m3:a rockar, haru vitt skinn åsså?

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
HELT KLART DEN SNYGGASTE FÄRGEN !! M5:AN ÄR SOM GJORD FÖR DEN FÄRGEN.MIN SER RIKTIGT BRA UT IALLAFALL.

M-PULVER !!
328-Johan : jo skinnet är oxo vitt/beige, är nu efter snart ett års ägande av bilen skitnöjd med färgen, dels pga att jag tycker det är snyggt och dels pga att man inte ser så många vita M3.

Det var eg samma med fälgarna, var inte så överförtjust i dem först, men nu gillar jag dem :)

Aja tillbaka till ämnet, Avusblå är snygg färg så köp dig en sån du Gemini

//cruZZe
gurr! Hur vet du att Estorilblau fanns från fabrik till M5 E34?
Har du sett en bil som varit fabrikslackad i den kulören?
Och vilken färgkod hade den i så fall i motorrummet?
Jag påstår inte att den inte fanns men om den fanns var det som "sonderlack" för den är inte med bland de normala färgerna som erbjöds till M5, varken som sedan/kombi, 3,6 el. 3.8.
Dock finns det flera bilar som hellackerats i den kulören i efterhand.

//Sniffer
eF
900
eFx
520d Touring -09
Micke K, du har inte bytt lyktor bak sen bilderna i galleriet va? Hade en precis likadan bil bakom mig i morse i köerna, regnummer började på M och med M-emblem istället för BMW-märket bak.

Snygg var den iaf..

/eFx
T_J
Är det bara jag som tycker Avusblå är snyggare än Estorilblå här? uhm

Nu har jag faktiskt inte sett en enda M3 Coupe med lacken Estorilblå, är den snyggare i verkligheten än på bild?
Den är förmodligen snyggare än vad jag har föreställt mig, det är ju så många som tycker att den är så ruskigt snygg här på forumet och så många kan ju inte ha fel :)

Avusblå togs bort i.o.m faceliften på M5 och ersattes med den ooootroligt snygga LeMansblå.

En fråga, jag har läst att Avusblå försvann ur programmet till M3 E36 när 3.2l motorn kom, och att ersättaren blev Estorilblå, stämmer detta eller är det någon här som har en Avus M3 3.2l ?

Så tror jag att det var, men det kan ändå finnas Avusblå 3,2:or, man kan ju beställa sig en Sonderlack, de kan ta fram vad som helst även från andra märken.

//Sniffer
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
cruZZe: Köpte du din bil i Mellbystrand, utanför Laholm? Eller någon tidigare ägare därifrån?

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
gu
394
gurr
M5 -95
sniffer.. jag läste det någonstans. jag blev förvånad själv. färgkoden är väl 335? men med tanke på att m5 e34 producerades från sep 1988 och m3 e36 från okt 1992 så rimmar det ju, kanske. royal blue och macao blue, hur ser dem ut? dom ska ha vart tidiga på m5 e34, liksom diamond black, salmon silver, sebring grey och malachite green.
Gemini__
gurr: Här har du en Macao(?)blå kärra, Länk
328-Johan Köpte min i Sthlm, dagen innan hade jag kollat på en vit i Linköping (men den var i uselt skick).

//cruZZe
pravda1
Mycket fiiiiiin färg, metallic-lacken skiftar i olika ljusförhållanden..aldrig en dålig kontrast :-P
Macaoblau (250) skiftar ju rätt så trevligt mellan blått och violett, se tex frilansare "Schnitzer" på den här sidan vars 750 är lackad i den kulören från fabrik. Det är vad jag läst en färg enbart förbehållen Motorsport (M) bilarna M5 E34 (3,6) och M3 E30, och så 750i/iL (E32). Två M5T har också lackerats i den kulören som Sonderlack.

Royalblau (nr?) är väl mer en standardkulör, jag har sett vanliga E30, E34 och E32 i den, men den är också ruskigt snygg (och ovanlig) och skiftar mellan blå och violett beroende på ljus, om jag inte minns fel är den violett på kvällen och blå dagen, och vice versa gäller för Macaoblau.

Vet någon när den första Estorilblau bilen från BMW kom, var det M3 3,2 eller någon tidigare modell?

//Sniffer

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
eFx: Nej då det var inte jag, min bil är helt original (he-he).
P.S. Fick på dubbat igår (istället för friktion). Helvete, vilken grepp!!!!!!!!!!!!!

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
T_J, jag håller med. Kunde jag få en M Coupe i avusblå istället för estoril så åker den ut direkt... :)

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ah, sorry, Micke; :) Men snygga är dom!
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Jag har en 328 Avusblå metallic, är det ovanligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.