|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Gemini__ |
En snabb fråga bara. Som rubriken antyder så undrar jag vad ni tycker om denna färg, i det här fallet på en M5:a. Passar det verkligen? Mvh: Thomas |
|
Jag tycker det är snyggt! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
Det ligger väl en poäng i uttrycket "avundsjukblå"... ;-) Jag tycker den är en mkt fin blå nyans. |
|
T_J |
Jag tycker Avusblå är en av dom absolut snyggaste färgerna som BMW har.. Men då är jag oxå väldigt förjust i blåa och lila kulörer så för mig är blått alltid snyggt, nästan i alla nyanser. |
| helt ok. | |
Gemini__ |
tackar för era synpunkter ang. färgen. Svart i ngn form tycker jag är den absolut finaste färgen. Men jag har hittat en intressant bil som då är Avusblå. Därav min fråga =) Har inte tänkt på denna blåa färg förut, så jag vet inte hur den ser ut i verkligheten. Tackar för era synpunkter å åsikter. Mvh: Thomas |
|
Min är avusblå och den är nästan lika snygg som estorilblå. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Jag har hört att det finns 4 st avusblåa m5or i landet, en av de är kungens ex, den andra är min. Var hitta du din? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
Gemini__ |
b97_knl: ja jäklars den var fin, börjar fastna mer och mer för färgen desto mer jag tänker/kikar på den. ---->Jesperado Kikade lite på din bil, måste bara säga att den ser otroligt fin och "maffig" ut. |
|
Tackar... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
Gemini__ |
Fick napp på en av mina annonser. Detta är en -95, import. Är det 4 svensksålda det handlar om kanske? |
|
Det tror jag knappast, inte min i alla fall, jag är andra ägaren i Sverige och 2 ägare i Tyskland. Vad jag vet brukar kungen själv köra ner sina bilar till Svedala:-) P.S. Om den är 95 måste den vara 6-vxl Good!!!! Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
Gemini__ |
Jepps 6-petad låda ;-), nästan all utrustning(backsensor, EDC, all el m.m.), nya huven/grill samt effektivare bromsar. Mumsich! |
|
om priset (och förutsättningarna) är de rätta är det här bilen för livet LYCKA TILL Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Avusblå är en av de snyggaste bmw färgerna tycker jag, valde mellan den och cosmossvart när jag skulle köpa min. Det blev en avusblå och jag är helnöjd med den färgen. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Det finns fler än 4 st Avusblå M5 E34 i Sverige (tyvärr). Jag kan säga 4 bilar bara i min trakt och här är det ganska glest med BMW M5. Det är faktiskt en ganska vanlig kulör till M5, näst vanligaste om man talar om Touringarna med 174 st tillverkade. Men det är bara M5 3,8 som har den, finns inte med till de vanliga E34:orna. Avusblå debuterade tillsammans med Daytonaviolett när 3,8:an kom ut. Färgen finns också till M5 E39, eller fanns åtminstone förut kanske ersatts med nåt annat nu. Hursomhelst är det en av de finaste färgerna någonsin, jag tycker den är snyggare än både svart och estorilblau. //Sniffer |
|
|
Snygg M3a Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Fanns estorillblå till m5an också? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Nej, bara till E36 M3 3,2 och Z3 M-Roadster (båda motoralt ??). Och som sonderlack till vissa andra modeller, tex M Clubsport versionerna av E46 Coupé. Dock finns det några exemplar av M5 E34 som lackerats i den kulören i efterhand, såg bla en i Trollhättan som var riktigt snygg. //Sniffer |
|
|
En kompis hade en estrilblå m3-98 och jag var fullständigt förälskad, men pga familj fick (av min bättre halvan) köpa en m5a. Avusblå är det närmaste man kan komma, va :-) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
m5 e34 fanns att få estorilblå före m3 e36. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.