AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
489

Special bilbälte

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Hej det är så att jag bröt nyckelbenet för ett tag sen .Och nu får jag ont i axeln vid hårda inbromsningar ..och om det skulle ske en krock av nått slag så skulle jag nog bryta benet igen ...Kan man köpa nått slags "racingbälte" då och typ ta bort ena remmen från bältet så att bältet ligger på högra axeln istället för den vänstra ?

Mycket tacksam för alla svar // Tommy

Länk
Tommy^: det behövs mer kraft nu för att bryta benet på samma ställe än förrut!Så du behöver nog inte oroa dig så mkt för det tror ja!Eller ja, vet snarare, bröt benet och foten i en trafikolycka för ca 1,5 års sedan :/!

/MVH Michael
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
låter krångligt........ Du får köpa en högerstyrd bil :)

Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Det stämmer till viss del immer.

Benskörhet kryper allt längre ner i åldrarna så det kan vara på sin plats att kontakta sin husläkare för att göra en sk benmineralmätning.

Det är nämligen så att om man har ett mineralinnehåll i skelettet som ligger en standardavvikelse (ett statiskt begrepp) under det förväntade för ålder och kön är risken att ådra sig ett benbrott 2-3 ggr högre än genomsnittlig jämnårig.

Benmineralmätning är en slags röntgen där man får reda på hur mycket kalk som finns i skelettet mätt i g/cm2. I folkmun kallas denna mätning även denna röntgen QDR eller DXA-scanning.

Undersökningen tar normalt ca ½h och man behöver inte komma fastande till undersökningen. Observera dock att som alltid när det gäller röntgen så frå ej kläder innehållande metallknappar, blixtlås etc så kan inte röntgen genomföras.

Hoppas att det är till någon hjälp....
Jag bröt nyckelbenet får ganska många år sen (motorcykel..). En tid, kanske ett år efter att det läkt kunde jag ha lite ont i det i bland om man belastade, men nu känns det aldrig nåt.
Om man känner på benet så känns det mycket tjockare där det bröts, så jag tror nog att det är starkt där nu.

Så oroa dig inte. Det fixar sig,sörru!
Bromsklossen: tackar för denna info!alltid lär man sig nåt nytt här :)

/MVH Michael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.