|
|
|
|---|---|
grrR600 |
Hej har problem med ACn (manuell ac) i min 525i -94 Var ute och körde idag när jag märkte att fläkten plötsligt började sprida iskall luft i hela bilen. Detta trots att motorn för länge sedan nått normal temperatur. Stälde bilen i garaget och kollade kylvätskenivån som visade sig vara låg. Har nu fyllt på med glykol till rätt nivå men trots detta vill fläkten inte fungera som den ska. Är det någonting som gått sönder eller måste jag bara vänta tills kylarvattnet (som antagligen hade frusit pga för lite glykol) har smält? Mycket tacksam för all hjälp!! Mvh |
grrR600 |
Fyllde på totalt 1 liter glykol och en halv liter vatten. Det saknades med andra ord väldigt mycket vätska. Har nu startat bilen och låtit morotn gå varm. Trots detta var övre slangen mellan kylet och motorblocket kall och tom/mjuk (dvs untan vätska). Jag prövade att öppna den lilla "luftpluggen" eller vad det är för något som sitter brevid vätskepåfyllningen. Det som hände va att det började bubbla ut lite vätska där. Dessutom blev slangen mellan kyl och motor varm och hård (fylld med vätska). Trots detta värmer inte fläkten. Jag varvade motorn och nivån sjönk (det var nu jag fyllde på ½ liter vatten). Slangen mellan kyl och motor är återigen mjuk Kan det vara så att det sitter en "isplugg" eller luftbubbla någonstans i kylsystemet? Vad kan annars vara fel? Är förövrigt ganska övertygad om att fläktens/ACns oförmåga att värma beror på problemet med motorns kylsystem. Det borde väl stämma? |
|
Låter som luftningsproblem, har varit uppe många gånger. Kör försiktigt tills all luft är borta, lätt att få hotspots och skevt topplock. Jag lämnar över till någon som kan beskriva luftningsproceduren. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.