|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 525i -90 strax innan jul. Till den fick jag med 17-tums M5-e39 fälgar med Kumho Ecsta. Vad jag undra är om nån har testat dessa däck & kan recensera dom lite. Sen vore det ju kul att veta vad alla här kör med för sommardäck, samt ev en liten recension om era däck. Tack på förhand. //Danne | |
| Pirelli P6000. Fungerar men jag tycker dom slits fort... | |
|
Good Year Eagle F1. Bra grepp, grymt bra egenskaper på blöt väg. Nackdelarna är att de slits väldigt fort och åstadkommer en hel del vägljud... Tycker jag! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
jag kör också på Goodyear Eagle F1, riktigt bra grepp men jag har inte märkt att det har slitits ovanligt mycket. Kan hålla med om att ljudet är lite högre än normalt.... Mina däck är tillverkade i Thailand men har hör att europa tilverkade däck ska vara bättre, men det har inte jag någon personlig erfarenhet av, någon annan kanske? Christopher ///M535i Länk |
|
|
Jag har tysktillverkade. Har även provat bilar med asientillverkade F1:or, och detta är två helt olika däck. Tycker du greppet är bra i dina måste du prova europeiska, minst en division bättre. Kan nog vara så också att de asiatiska är mer slitstarka... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
| Kumho Ecsta funkar bra lite dåligt fäste när det är blött men dom har bra livslängd och kanon fäste när det är torrt,, | |
|
Jag kör med Uniroyal Rainsport 235/40-18 mycket bra däck. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
Hej Kör med Sava. Bra grepp och sportiga egenskaper. |
|
|
Pirelli PZERO Rosso, är fortfrande nöjd med dem. Se: Länk Är inte så väldigt fantastiska på snö och is men det är väl inte heller meningen. Mvh Björn |
|
|
15-20 år gamla oanvända Michelin 220/55 VR390 TRX bak (om mitt andra däck dyker upp i veckan) och lika stenhårda regummeringar 190/65 fram. Det kommer att bli spännande våtgrepp...och jag lär inte hinna slita ner dem på många år. |
|
| kör med "Michelin Pilot" jäkligt bra däck,håller länge.... | |
|
hankook ventus slitstarka pisse grepp spinner alltid tycker jag värdelöst V8-POWER |
|
|
Att Michelin Sport Pilot däcken skulle vara slitstarka kan jag inte direkt hålla med om. Efter 1800mil så var det 4,5mm kvar på mina däck utan den minsta burn, eller annat som negativt påverkar livslängden. i övrigt är /var jag nöjd med dom. Har nyligen skott om med Bridgestone Potenza, så jag får väl se till sommaren om valet var rätt. Mvh. Patric |
|
|
Kör på Goodyear Eagle F1 Bak 255/35/18 och Continental Contisport fram 235/40/18 har ej haft F1:orna så länge men tycker dom verkar helt okej (Europeiska) Tidigare hade jag Continental Contisport runt om..mycket bra däck vid torrt väglag,tysta och slitstarka..men kanske lite väl dåligt fäste på blöt väglag..kan ju ha att göra med bredden på däcken också. ---- Länk |
|
|
PJ: vad va de för tum du hade på dina michelin pilot däck? om de va 17 lr mer så är 4,5mm kvar efter 1800 mil rätt bra...är ju inte så många mm på dom nya |
|
|
Hade Michelin pilot sport på M3an... dessa däck va superfina... mkt bra grepp. (hade haankook ett tag när ja köpte bilen... riktigt jävla skit) /Jonas |
|
Bimmer7er |
Yokohama AVS Sport 285/30/20 + 255/35/20. Hann bara köra 2 veckor innan det blev...vinter:( Men det var 2 stabila veckor vill jag lova:) /// Bimmer7er |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.