|
|
|
|---|---|
|
Här uppe i norrland har det inte varit under -20 grader på väldigt länge och står min bil ute längre än en timme så blir det frost på INsidan av alla rutor så man inte ser ett dyft ut. Går heller inte att skrapa eftersom rutorna är konkava på insidan. Nån som har samma problem och/eller en lösning på detta?? | |
|
Du har fukt i bilen Nu är det väl lite kallt men ställ en torrboll i bilen och ställ bilen varmt om du kan. Automat är bekvämt |
|
|
Zlaatan: har samma problem som dig. Så jävla jobbigt är det :( ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Har bilen i garage på nätterna men det är j"vligt jobbigt när man tex varit på stan i 2 timmar och sedan får sitta och vänta med bilen igång i 10min innan man kan se ut genom rutan.. | |
|
jag har min ståendes ute...hehe... inget kul.. men men...blir nog snart varmare väder igen ;) ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
M3 wanabe |
Varför händer det inte min bil, Står alltid ute utan tak. Kolla listerna runt om. Funkar din elhiss automatik? Jag bor oxå i västernorrland. Passar på och säga vilka j*vla dåliga vägar. Länk |
|
Antagligen är det ju listerna som rutan "vilar2 mot som släpper in luft eller fukt eller nått. De där med fönster automatiken beror ju på hur frusna rutorna e. E dom för frusna så går inte rutorna ner de där 1-2 centimetrarna men när det tinat så funkar det som det ska igen, mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
M3-Mackan |
Brukar för det mesta vara om du har blöta textilmattor i bilen som detta händer. Inte så mkt att göra åt... -Mackan- |
|
Rutorna går ända upp. På förarsidan är det ingen tvekan om att den går upp för det gnisslar så inåt hela vette!! Och jag har prövat att smörja listen. Funkar inte.. kan man byta den?? kan ju vara den som e boven.. M3 wanabe: HÅLLER MED OM VÄGARNA!!! |
|
|
jag hade fukt i min gamla e36:a där hade jag textil på vintern o bilen står ute utan värme å tak. då vart de is på insidan.. tog bort dom å satte i gummimattor.. vart bra som fan! :) ----- King of the road |
|
|
Sparka av fötterna rejält innan ni sätter er i bilen. Man drar ju lätt med sig en hel del snö in. Det märks stor skillnad om man är noga med att inte dra med sig snö in i bilen. Iaf för mig. Sen så kör jag med kupevärmare varje morgon med, och den driver ju ut en hel del fukt. Min skrothög: Länk |
|
| OK, ska testa med att slänga ut textilmattorna. Tack för tipset! | |
| Det är skitbra att ha låna där gummimattor med höga kanter runtom (finns på mekonomen). Nu på vintern är det ju oundvikligt att man får med snö och skit med in i bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.