|
|
|
|---|---|
|
funkar m30 att turbokonvertera? har sätt många m20 motorer men inte en enda m30. är det nått i en m30 som inte håller eller? mvh erik | |
|
Vet en turbomatad M30. Bilen (3.0si) går som tusan och äter topplock som bara den... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| M30 funkar att turbokonvertera. De verkar ha en tendens att lämna mycket effekt också. | |
volvopv |
Länk 02 med 3.0a + turbo |
|
Kilander körde med det innan han gjorde en turbokonvertering på en S38B38. Sen har du ju Stefan 600hk som kör en 633 med turbokonverterad M30. Finns säkerligen fler. |
|
|
Här kommer länken till hans motor. Länk |
|
|
OK hadde tänkt bygga på en 528i e28... fast ja drömmer bara än så länge... dålig ekonomi =( |
|
schneberger |
jag håller på att bygga mi en e36 335 tic =).. får väll se hur det går men det blir nog bra.. vågar inte lägga ut bilder här på forumet för det är iongen som tycker om bilen ändå.. den är nämligen illgrön =)) |
|
Jo, för fan.. ut med lite bilder nu! på motorrummet bara isåfall då! /Kilander |
|
schneberger |
har inga bilder på mitt motorrum. skall ta ett par stycken i helgen täntke jag.. =).. fats det rfinns bilder på www.gatbilar.nu under medlemsbilar meled nummer 14.. där är lite gamla biler på motorrummet. och den gamla motorn . |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.