|
|
|
|---|---|
volvopv |
Tjena.. Jag går i tankarna att köpa en opel frontera diesel runt 93-97a. Har hittat många mellan 60-100 tusen, nu undrar jag om någon här kan mer om dessa diesel motorer. Tycker det verkar vara en vettig bil att lb rega. jag har hittat 3 olika diesel alternativ * 2.3 liters som sitter i 94an * 2.5an tror det är samma som bmws tds? * 2.8 liters td, vet inte om det är opels egen diesel eller om det är någon in köpt maskin från annat håll. Det jag nu funderar är om någon av er har prövat dessa maskiner, och vilken är vettigast. Har någon laddkylare? Tänkte att 2.5an från bmw har ju vrider i rätt högt varvtal om man gemnför med många andra märken. Tack på förhand |
|
2,5:an är BMW:s, samma som i E34 525tds men med färre hästar. 2,8:an är nog också inköpt. Izuzu eller nått. |
|
volvopv |
oki, har du någon anning om vad man ska satsa på? hört att pummpen är det som ska skilja på bmw,s och opels tds |
krille@ |
Fel Fel Fel !!! 2,3 = baseras på gamla Rekord diesel motorn 2,5 är en izusu diesel, 2,8 likaså Svårvärderade bilar sålde min -98:a i höstas 9500 mil 2,5 tds 97000:- fick jag för den Listar bara ca 60000:- ett tips kan jag ge rata 2,3 l varianten den är underdimensionerad och håller inte!!!!! 2,5 framstår nog som det bästa valet trots allt mera hk+ vrid än i 2,8:an !!!!!! 2,5:an är dock en riktig relik lågt liggande kam + vippor & stötstänger man slipper iofs kamremsbyte o dyl!!!!!!!! MVH Christer kk@ |
krille@ |
Glömde!!!! Alla varianter har ic max vrid för 2,5:an ligger på 260NM vid dryga 2000 RPM om jag inte minns fel!!?? Lycka till med köpet!! kk@ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.