|
|
|
|---|---|
fredde_mag |
hej! jag undra om det är någon som kan hjälpa mig med mina värme problem. Nu är det så at värmen bara slutade att fungera och då började jag riva grejerna men jag hittar inget fel är det någon som har något typs om vad det kan vara för fel?? |
storken25 |
Det kan vara värmeventilerna kanske eller dåligt med glykol.... Vad är det för bil? |
rsarits |
Du har en värmeventil på din, om den blir utan ström, så försvinner värmen. Den sitter mot torpedväggen. |
rsarits |
Fel av mig, om den blir utan ström så har du full värme hela tiden. |
fredde_mag |
BMW 528I 84 |
|
Plocka upp värmeventilen vid torpedväggen(som oxå rsarits menar) o kika om membranet där spruckigt...brukar kunna vara ett problem på E28:or...Iofs så brukar inte värmen försvinna helt med det problemet. En början iaf. Mvh Janne. |
|
fredde_mag |
Tack för alla svar jag ska börja riva i grejerna.. |
|
På min 528i -85 hade jag precis samma fel, värmen försvann direkt (naturligtvis mitt i vintern). Felet var värmeventilen som fick bytas. MVH Stefan |
|
fredde_mag |
Jag har kontrollerat membranet och det är helt. vad ska hända om man kopplar ström på värmeventilen????+ MVH fredde |
|
När du kopplar ström på ventilen så drar solenoiden..dvs värmeventilen där axeln med tätningsbälgen sitter..bara att ta isär ventilen..4 skruvar, då ser du om ventilen drar Dogge |
|
|
Utan ström står den öppen, lägger man på ström så stänger den. Värmereglaget i bilen funkar så här... kallt - ström - ventil stängd (ingen cirkulation i värmepaketet) varmt - ingen ström - ventil öppen (full cirkulation) mellan - pulser - ventilen pulsar med olika långa intervall beroende på läget ("halv" cirkulation) |
|
fredde_mag |
värmeventilen är okej hur gör jag för att kontrollera om det är ström till ventilen om man inte kan ha bilen igång?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.