|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
M_Razani |
Visst visst den är bra att ha men jag tycker fortfarande att det är riktigt drygt när den jobbar det är som ingen harmoni i körningen, detta kan ju oxå bero på att jag har världens sämsta vinterdäck men men tacka vet jag att sommaren är här inom 6 månader=) |
|
har Sabb stabilitetssystem i sina bilar????? Visste inte det /Dominik |
|
|
Tycker man den är jobbig, fimpa den! svårare än så är det inte. När den e fimpad så har man den vanliga "volvo 240" ställ känslan i alla kurvor........skitkul....när man busar på stora planer....vardagskörning DSC tack! Har inte tid med sladd när man ska till jobb tidiga mornar med en massa snö ute. // L |
|
|
Sajlor, Varken du eller jag har DSC (tyvärr), vi har ASC+T. Se enkelt beskrivet här: Länk Länk |
|
|
I min 750i finns bara ASC. Vad är skillnaden med ASC jämfört med ASC+T? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
ASC= Antispinn ASC+T= Antispinn + antisladd Tror det är så :P /Ante |
|
|
Automatic Stability Control + Traction Eng. Traction= Sv. Driving På min står det ASC på knappen men ASC+T i bruxen. I användning är det helt klart att det är ASC+T det är. Länk Mvh Björn |
|
|
Frågan är hur nyttigt det är för motorn?? som jag har förstått det så bryter den tändningen och stryper bränsletillförseln Det klonkar ju å knarrar och lever en sjuhällsikes liv..låter inte hällsosamt? //Dogge |
|
| På min 535:a går ASC:n in väldigt mjukt utan några som helst oljud eller konstigheter. Har man mer avancerade varianter (DSC) där även bromsarna arbetar kanske det blir en del ljud? | |
|
Angående Funktionen: Vet att på nån volvo så trädde kopplingen in som läsning istället... och där rök kopplingen friskt.. Kan inte verifiera vilken modell det var eller så.. Var min Far som berätta det igår och jag skratta friskt =) ______ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.