|
|
|
|---|---|
kogge |
hej! jag har nämlingen köpt en e28 528i som jag vill hotta till, så jag undrar bara om M5 3,8 fälgarna passar utan några större mod. |
518i slow mobil |
ska passa utan problem... dock kan de ta i skärmarna med däck om den e jättesänkt... annars e det lungt! E28, REAL power for REAL men! |
| Funkar finfint... | |
| Funkar inte på min... För låg :-( | |
kogge |
tja micke80! va har du för sänkning på din....? jag tänkte slänga på bilstein med jamex fjädrar som jag köpt...... tror du de kommer att ta i mycket???? |
Paap Reeder |
Hej! Sänk bara inte för mycket ty det gör ett komiskt intryck när bilen går på väg. Typisk vedbodtrimning. Såg i dag en Saab 95:a Performance.... ngnting. Guppade omkring som en berusad skallbagge i kylan ... inte snyggt. Folket i bilen (3 pers) gubbade likadant. Tänk om man måste exvis åka 30-40 mil på det viset till släktkalaset?? MVH /// Paap R |
|
-> Micke80 Skojar du?? Hur mycket har du sänkt då?? Min är riktigt låg o det tar inte i alls med 235 i fram o 255 i bak! Du kanske har för svampigt? |
|
| Kör oxå med 3.8 fälgarna 235 fram 255 bak... | |
|
Min förra E28, en 528i -86 var så sänkt att den tog i med 16" hjul på =( Hade Jamex fjädrar och Bilstein dämpare på min, skulle sänka 60 mm sas det. Väääädligt låg var den i vilket fall ;) ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Jo men tompas, vad körde du med för ballonger? Din bil stog utanför mitt garage för ett tag sedan å den var inte lägre en min. Jag kör med 18" utan problem ju. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Dando: Fick du plats med 255 sulor där bak? Eller är 3.6:ans fälgar annorlunda? Jag får\fick inte plats med 255 bak iallafall, men den ska endå breddas bak till. MVH: Zander |
|
|
Ticco: Dom balongerna jag hade på då var 225/60-15, farsans E34-fälgar... Dom tog nästan i med dom på, men de 16" jag syftade på var 215/50-16 eller 215/55-16...Det gick inte att köra med ens =( Kan ju bero på att dom däckena också var balonger i princip. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
/Zander Dom sitter som gjutna och det är 3.8:ans fälgar... köpte 5st fälgar (en reserv) + fram bromsoken från en M5:a som är demonterad på Eklunds bildem. i Skövde... Dom hade bra priser om ni är ute efter nått.... |
|
|
Kogge: Min är sänkt med Enzo fjädrar samt Boge gasdämpare. Vet inte hur mycket lägre den är jämfört med standard men jag skulle tippa på ca 45-50 mm. Och nej, den är inte svampig!! Kör med M-kontur fälgar 8,5x17 ET 13 och 235/45 däck. Lite hög profil egentligen men dom satt på när jag köpte fälgarna... Får bli 225/45 eller 235/40 nästa gång istället. Provade även ett uppsättning Hamann-fälgar en gång 9x17 ET 11, med 255/40-däck, och då gick det inte ens att hissa ner bilen helt trots modifierade skärmkanter bak... Vad är bredden på M5 3,8:ans fälgar bak, 9,5 eller?? |
|
Gemini__ |
Zander: Om man ska köra med 255:or bak så är det lämpligt att "knacka" in skärmkanterna el. dyl. Sedan ska det inte vara några större problem. Mvh: Thomas |
|
-> micke80 M5 3.8-fälgarna är 8" respektive 9" breda. ET är 20 i fram och 22 i bak. Jag har åkt med 255/40 17" i bak utan några som helst problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.