|
|
|
|---|---|
| vad jag än gör så tjuter larmet! den har spärrat tändningen oxå! har provat att kopplat bort hela larmdosan! men bilfan startar ändå inte! har provat att ta bort säkringen oxå men funkar ej! hoppas att det är nån som har nått att komma med! | |
|
Du får beskriva lite mera, fabrikat och typ av larm osv. Låter som larmet bara gör sitt jobb, att koppla bort larmboxen, säkring osv skall definitivt inte gör att bilen går att starta, vore lite väl enkelt. Inga mera detaljer om just detta kanske, men med lite mera fakta kanske vi kan hitta en lösning. FP |
|
|
det är ett orginallarm till 535i -86 jag råkade glöma att släcka lampan inne i cupén, morgonen efter så skulle jag starta bilen men det gick så klart inte pga dåligt batteri! sen så började allt bara och tjuta! vad jag än gjorde så tjöt det bara, öppnade jag dörrar tjöt det , öppnade jag huvet tjöt det, provade jag o starta så tjöt det och bilen gick inte igång den bara gick runt men tände alldrig. min magnet nycket funkar inte heller! nått skumt e det varjefall |
|
|
Jag skulle först lossat batteriet och laddat upp detta. Om det sedan efter inkoppling fortfarande inte går att stänga av larmet så får nog BMW ta över. Är du helt hundra på att det är BMW:s larm? Någon annan kanske som vet något om dessa årgångarnas larmsystem? FP |
|
| jag ringde till BMW i e-tuna men det visste inget hehe... grymt korkade! igen annann som har nån aning??? tack ändå folke... föresten så har jag provat att ladda upp batteriet men funka ej ändå =( | |
| hoppan att det finns nån som har haft samma problem som jag ... eller vet nånting varjefall... pallar inte o lämna in den till BMW, snor juh fett mycket pengar!!! | |
|
nu jag börjar tröttna *suckar* snart åker släggan fram och bilen snart inte finnas kvar!! ingen som har hört om samma problem som jag har?! *väntar på att nån ska komma fram o säga "jag vet exakt vad felet är" * hehe skulle va kul o få igång min kärkek innan snön börjar försvinna.... |
|
|
*asg* inte bra det här alltså =( inte en enda som vet något *suckar* jaha... |
|
|
Ta ur säkringen till larmet, kanske! |
|
| har testat... funkar ej =(... men tack för hjälpen... | |
|
Du skriver, "funkar inte med magnetnyckeln", BMW har väl inte magnet nyckel på orginallarmet i din bil och årsmodell....de är väl en IR-nyckel?? Är du helt säker på att det är ett "orginal- BMWlarm"?? Blev bara fundersam.... |
|
|
Hade liknande problem när batteriet var slut. Mitt löste sig när jag laddade batteriet över natten. Satte tillbaks det bilen för att sedan låsa och låsa upp bilen. Vet inte om det fungerar för dig men för mig funkade det. |
|
|
"PESK Du skriver, "funkar inte med magnetnyckeln", BMW har väl inte magnet nyckel på orginallarmet i din bil och årsmodell....de är väl en IR-nyckel?? Är du helt säker på att det är ett "orginal- BMWlarm"?? Blev bara fundersam" jag har två hål i dörren varjefall =) "Peter83 Hade liknande problem när batteriet var slut. Mitt löste sig när jag laddade batteriet över natten. Satte tillbaks det bilen för att sedan låsa och låsa upp bilen. Vet inte om det fungerar för dig men för mig funkade det." nope har testat ett par ggr... borde funka men icke... =) grymt jobbigt kan jag lova =) men den är juh stöldsäker varjefall hehe |
|
|
Nu förstår jag inte vad du menar? Två hål i dörren... Du har väl någon typ av "larmnyckel"? och om du styr det med "dörrlåset" kan det ju vara så att felet ligger i brytaren i dörrlåset.....men det är svårt att förstå vad du menar när du skriver som du gör i ditt sista inlägg...vill du inte ha hjälp?, säg till och jag garanterar att du slipper.... |
|
|
PESK: ehhmm ta det lungt... ! klart jag vill ha hjälp... ja jag har 2 st hål i dörren en för nyckeln och en för magnetnyckeln som är till larmet. ingen larmnyckel som man trycker på. det har jag bara till mitt andra larm (tutch guard eller något) det som är konstigt är att lampan som ska blinka som siter ovan. magnetnyckelhålet blinkar inte, så enligt den så är larmet avstängt... skit skumt alltså. men jag tackar för all hjälp som jag fått här. inte för att jag kommit så långt med det men, hehe fett skumt alltså, bilen har ett eget liv alltså *le* får nog ta och lämna in det så att dem får riva ut allt totalt istället=) tack så mycket allihopa som har skrivit... |
|
|
GuranJ>>>Tyvärr har inte heller jag någon direkt hjälp för dig, men det jag har hört om detta originallarm med magnetnyckel o extra "hål" är att det är bland dem sämsta larmen i hållbarhet iaf(kan ha fel)...Så det där med att riva ut s****n och montera ett nytt av bättre kvalité är nog ingen dum idé. Mvh Janne. |
|
|
Janne T>>> jo jag har börjat fundera på det *le* men nu har allt löst sig... sååå jävla skönt!!!!! hehe men det va som jag sa innan det skulle lösa sig tills snön försvann *le* det tog sin tid o lura ut det =) tack alla för hjälpen jag fått /jocke |
|
|
Guran: skriv gärna in i tråden hur du löste problemet så folk som söker på ämnet hittar ett svar oxå och inte bara en massa problem :) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
wendtan>>> fixar jag.. *le* den enda jag behövde göra var då att koppla bort de båda sladdarna som var kopplade till larm signalhornet som sitter bakom batteriet, efter att jag kopplat bort de båda så provstartade jag bilen och då gick den igång, stängde av bilen och kopplade tillbaka sladdarna och provade igen, gick som en pärla...=) tänk att man bara behöver göra så lite för så mycket... *le* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.