|
|
|
|---|---|
Mankan |
Tja!Jag har letat men hittar inget nummer på dieselpumpen på min 525tds.Måste ha detta för att få rätt packningar.Hittatde ett men det va tydligen fel.Ska vara ett minst 10 siffrit nummer som börjar på 0.Någon som vet vart på pumpen man hittar dettta? |
|
på sidan där alla spridar rören står det en massa gorm, kan vara där. Varför måste du ha dessa siffror??? på bmw vet de ju med ditt reg nr vad det sitter för mojjar inmonterade på din bil. Jag behövde då inget nr då jag skulle ha min packningar Joakim Eriksson |
|
Mankan |
Bilen är import var av EL&Diesel inte kunde veta med säkerhet vilken modell av pump jag har.BMW sålde inga packningar till pumpen alls.Bosch hänvisade dom mig till eller El&Diesel.Jag hittade nummer ovanför där spridar rören går in men det va tydligen fel nr.Kollade på en annan Bosch pump som suttit på en wv och där fanns en satans massa siffror.Gör dock inga fynd på min. Mankan |
|
har en lös pump och på den finns inga siffror som kan tänkas vara det nr du talar om. Konstigt att inte din bmw verkstad säljer delar till din bil, har själv en importerad 525Tds-94 och jag fick köpa en p-satts av dem Joakim Eriksson |
|
|
har du fått tag på tätningarna? om inte kan du få ett tele nr där de har dessa hemma 165kr en komplett satts Joakim Eriksson |
|
Mankan |
OK!Ska svänga in igen till BMW och se vad dom säger.Du kan gärna maila mig nr om du vill.Vore schysst.Vart ligger denna firma? Mankan |
Mankan |
En fråga bara!Jag va in och pratatde med en kille på El&Diesel om pumpen och han sa -Va du en gör så ta inte bort pumpen själv för man måste ha ett special verktyg att hålla i (något som trillade ner i motorn annars).Ringde sedan och pratade med en annan snubbe på en helt annan verkstad och han varnade mig för samma sak.Är detta bara skitsnack eller??Enkelt att säga för att skrämma folk att göra det själv.Trodde på det efter som det var 2 olika som sade samma sak.Märkte du något??Funkar bilen schysst nu?? |
|
det som är problemet med att du tar bort pumpen själv är att di måste justera in den, du lossar de två bultarna som håller i pumpen mot motorn lite sen vrider man pumpen upp eller ner beror på hur den ska justeras, detta läses av med en mätare som sätts fast i mellan alla spridar rören som sitter på pumpen där finns en bult som man tar bort. Sen finns det en pinne man sätter in i ett hål på motorn så att svängjulet stannar vid ett vist läge finns en plast plug på motorn där den ska in. jag hara allt detta mer delatjerat hur man går tillväga och vad värdena ska vara mm. Pratade själv med en "diesel nisse" och han sa att man var tvungen att ta lös pumpen för att justera in den = SKIT SNACK. kostar ca 600kr att justera elektroniken på bmw. Ska du byta alla tätningar i den? tel nr: Hedqvist Dieselservice AB, Lars 0920-25 01 51 det var han som sa detta till mig, men han har p-sattsen hemma. finns i luleå. Joakim Eriksson |
|
|
det som är problemet med att du tar bort pumpen själv är att di måste justera in den, du lossar de två bultarna som håller i pumpen mot motorn lite sen vrider man pumpen upp eller ner beror på hur den ska justeras, detta läses av med en mätare som sätts fast i mellan alla spridar rören som sitter på pumpen där finns en bult som man tar bort. Sen finns det en pinne man sätter in i ett hål på motorn så att svängjulet stannar vid ett vist läge finns en plast plug på motorn där den ska in. jag hara allt detta mer delatjerat hur man går tillväga och vad värdena ska vara mm. Pratade själv med en "diesel nisse" och han sa att man var tvungen att ta lös pumpen för att justera in den = SKIT SNACK. kostar ca 600kr att justera elektroniken på bmw. Ska du byta alla tätningar i den? tel nr: Hedqvist Dieselservice AB, Lars 0920-25 01 51 det var han som sa detta till mig, men han har p-sattsen hemma. finns i luleå. Joakim Eriksson |
|
Mankan |
Alla tätningar??Vet ej!Den läcker som ett såll i alla fall.Ser ut som det kommer ifrån locket,eventuellt skåran/packningen 2-3cm under locket också.Vart under detta har jag ingen aning om.Vart har du lyckats få tag på info hur man ställer in osv?Finns väll ingen mek handbok om BMW diesel???Är det något du kan och har lust att maila över? Mankan |
|
her en bunt med papper om bmw diesel och en massa mektips visserilgen på engelska men den har varait guld värd. vet inte hur jäkla många sider den är på men ca 2cm tjock i a4 storlek. Det brukar börja läcka i locket och under elektronik delen sitter var sin gummi tätning i vardera del. om du bara ska byta dessa kan det göras med pumpen på plats, lättast att komma åt om insuget tas bort. kostar ca 1700kr på bmw att göra med inställlningen av pumpen. tror det kostar runt 600kr att bara justera pumpen och det måste du göra om du lossa elektronik delen. ska se om jag får igång scannern kan jag maila diesel delen Joakim Eriksson |
|
Mankan |
Schysst!Man får tacka för svaren på alla dumma frågor. Mankan |
|
Testa Länk där finns lite pdf filer att ladda hem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.