|
|
|
|---|---|
| hur mycket brukar servicen kosta på en E36 94år mod första och andra service | |
|
Oljesevice 328a,1700:-varav materiel 1250:-(oljemängd 6,5lit) Auk.BMW verkstad Billigare på en 318,mindre olja(139+moms/lit) Henrik |
|
snide |
varför vill man lämna in en bil för att byta oljan? är det bara för att få stämpeln då eller? det är ju ingen svår service att göra själv. |
| Det var dyr olja må jag säga.. Jag köpte shell helix helsyntetisk 4 liter för 25€ (~230kr) för ett par månader sen. Och det är en väldigt bra olja. | |
M3 wanabe |
Klantigt att lämna bilen bara för att byta olja. En gamm nucka kan byta olja på en bil. |
|
För att få stämpeln och du får ju intervalls grejest nollat... + att har du garanti på bilen så kräver dom ju att alla servicar är gjorde på aukt verkstad... å sånt.. |
|
|
Klantigt? Jag säger inte att det är någon konst att byta olja.. men har du en bil med full bok, så kanske du vill att den ska fortsätta att fyllas i.. Killen som kommer å kollar på bilen du ska sälja: Hmm, ser att den är stämplad 96-06-14 senast.. 6år sen.. har du inte.. Jo för fan.. jag har gjort allt själv! Mmm säkert... Ja du fattar vad jag menar... |
|
|
Hejsan Tackar för omdömet om mig,har servat E30n sen inköp själv(med planerna att behålla den tills serviceboken inte är värd något ändå) 328an är en bil jag planerat att behålla 1-2år,och med den bokhysteri som råder här så valde jag att serva den hos aukt.verkstad(då den är så sen ny)och för att jag fick bra rabatt från BMW då jag köpte den(BMW gör så i K-D när man är nyreggad,skickar ut rabattlappar) För att ytterligare reta någon så drabbar det ingen fattig! Mvh Henrik |
|
M3 wanabe |
Vadå nu hänger inte jag med. Jag har full s-bok på min men det finns väl inte plats för endast olje byte att stämpla, bara insp 1 och 2. |
|
Oilservice Insp.1 Oilservice Insp.2 Rullande Henrik |
|
|
800kr för byte av motorolja och filter + stempel i boken ifrån autoriserad BMW verkstad. Nollställning av service lampor med... Gött att åka BMW |
|
|
Tackar för svaren ska tänka hur ska gå till väga m3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.