|
|
|
|---|---|
gabbe |
Förra året så köpte jag en M3:a - 94, och i den så va det 2st elektroniska stöldskyddslarm.Den ena är av märket SSF(inte100%säker)det är iallafall(banankontakt)under ratten.Den förra ägaren va trött på o stoppa in kontakten varenda gång som han skulle starta bilen,så han kopplade ur den s.k Standbyläge,som han sa.Nu har jag j*v*igt stora problem att koppla in den igen.Lysdioden lyser med ett fast sken hela tiden.Han påstod att den ska blinka när den är på igen(vilket jag tror säkert på).Jag har provat att stoppa in banankontakten samtidigt som jag vrider på tändningen,men inget händer.Det andra larmet är helt OK(BMW original)fjärrlarm.den dioden blinkar med ett långsamt sken.Ett annat fenomen är att jag körde in bilen i garaget i fredags middagstid o lät bilen va till söndags kväll 2dgr efter.Så skulle jag starta bilen men det sa bara klick 2 gånger när jag vred om nyckeln.Batteriet är bytt o uppladdat(för jag har råkat ut för detta fenomen vid flera tillfällen tidigare).Då har det tagit 2-4dgr att tömma batteriet,beroende på hur mycket jag har kört vid det tillfället.VAD SKA JAG GÖRA??? ska jag kontakta BMW verkstan o göra en felsökning.Vad kostar det iså fall? Kan själv inget om elektronik.Är det larmet som drar ut strömmen eller ä det nåt annat?Är de ett normalt problem? för jag blir helt knäpp på att ladda batteriet hela tiden. ÄR MYCKET TACKSAM FÖR ALLA SVAR O TIPS. |
| SSF = Svenska Stöldskyddsföreningen, tror knappast dom har byggt ett eget larm... Försök få reda på vad det är för larm, men det verkar kass. | |
///M5T |
Det där "SSF", menar du en så kallad startspärr? Med en "nyckel" som ser ut som en kontakt till en elgitarr (6,3 mm tele-plugg)? I så fall avaktiveras resp aktiveras det av att man drar ur och i "nyckeln" tre gånger ganska snabbt. Lysdioden skall dock blinka snabbt om det är avaktiverat. |
gabbe |
Det är helt rätt, det du säger M5T.jag sa lite fel,det blinkar snabbt,med andra ord det är avaktiverat o jag har provat att dra ur o i nyckeln snabbt tre gånger men inget händer det fortsätter att blinka snabbt.Det står på klistermärket som sitter på min ruta,SAFE-LINE elektroniskt stöldskydd.Har aldrig hört talas om ett sånt larm. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.