|
|
|
|---|---|
|
Min koppling på BMW:n e inte som den ska vara :( Trycker man ner kopplingen sakta så går den som den ska, Men om man e lite för snabb (typ race kopplar snabbt ner o upp) Så känns det som en svamp i pedalen ??? (det går trööögt ner o upp) Är det hydralen som läcker eller e det någe annat ? Om hydralen hur lufta mm,mm ?? MVH Kenta Länk | |
|
precis min tanke! luft eller smuts i systemet..om systemet läcker borde du se vätska på marken unden bilen (fast om den redan läckt ut så kanske inte :) ) tyvärr vet jag inte hur man luftar... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
luftar gör man genom att öppna nipelen på hydralcylindern och låta det rinna genom en slang ner i lämpligt kärl,se bara till att det finns vätska i behållaren. hjorten |
|
|
Hydralen e det samma system som broms vätskan ? MVH Kenta Länk |
|
|
Japp, det är samma. Mvh/ Micke t |
|
|
Har problemet kommit nu eller har det varit en längre tid? Tänkte bara på att just nu när det är så här kalt, då går det mästa segt. Kopplingen på min 318 är också jetteseg ett bra tag innan motorn har blivit riktigt varm. Men sen så funkar den som vanligt. |
|
|
Om det är fukt i bromsvätskan så blir den väldigt seg när det är kallt. Prova att byta br.vätskan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.