|
|
|
|---|---|
jonnyopipo |
Hur får man bort den gamla bussningen från bulten upp genom golvet,den har oxiderat fast? Blir det till att kapa bulten och köpa nya eller vad? Jag ska ta ned hela bakbalken och pressa i bussningarna jämte bilen för att jag inte har några specialverktyg Tacksam för svar. 525iT-323i-9000turbo-245dl-Amason-Suzuki 750 GSX-R -99 |
smocky |
tjenare.. första frågan är det en fem serie du meckar med? andvänd en sticksåg till gummit i bussningen= såga inifrån och ut... så slipper du kapa bulten. |
jonnyopipo |
BMW-vän Det är en gammal 3-serie om du undrar.Tack för ditt svar,ska genast kasta mej ut i garaget nu efter jobbet och hala fram sticksågen och prova. SKA ÅKA KONBANA NU I HELGEN så det måste va okej. |
kamber |
nya bussningar måste du köpa... dem andra frå du bränna ut å slå ut metal ringen sedan frå du trycka in dem NYA =)... men KRAFT..... /Bujachaka.... sÅlD - B M W 318 -86 E30..... UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!! Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det... |
///M5T |
Bytte en gång på min 320 -86 jag hade. Först sågade jag bort gummit och tog ner bakvagnen. Gängade i en M16 "gäng-stång" i aluminium-delen av bussningen, trädde över ett rör av lämplig diameter. La emellan lite brickor och lånade en hydraulisk kolv av en kompis som mekar hissar(en sån där med ett hål i mitten, som pressas isär när man pumpar upp trycket). Satte fast hela paketet med en M16 mutter. Sen var det bara att pumpa ett tag så kom den. Kan ju dock vara svårt att få tag i en sån men kanske hyr-maskin firmorna har såna? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.