|
|
|
|---|---|
Hjelm |
Gasen hängde sig ute i smålänska skogarna.. eller så hoppade farthållaren in och ville inte släppa.. Så nu är vänster fram intrykt till framhjulet och vänster fjäderben något krökt.. Hela fronten är skrot (bergväggen höll) motorn har flyttat sig ca 2cm Körde bilen till "lokala" verkstaden.. han skakade på huvudet och sa att man får 2-3 tusen för den på skroten... Vad ska jag göra!! Vet ni någon i Växjö/Åseda trakten som kan reparera den eller är intresserad att köpa den.. Jag kan med glädje berätta att 60kmh in i en bergvägg kändes som att ramma en snödriva.. De mjuka krocksoner som ska göra sitt jobb gjorde det med glanns! Nog för att man tycker det är synd när man tittar på bilen effteråt.. C Y A Daniel Länk |
hogbergs |
Stackare Gjorde du inte illa dig? Vad jag förstår så hade du inte helförsäkring, det kanske är mer lönsamt och sälja av bilen i delar, lär va tidskrävande men ger nog mer än 2-3 tusen spänn. Hälsningar Tomas |
|
aj aj aj, lät inte så kul det där, hoppas det löser sig. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Lider med dig. Önskar dig all lycka. *BAWORAK* |
|
|
tråkigt att höra....men det viktigaste är att du klarade dig, en ny bil kan man alltid skaffa... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
det är som bmwfreaken skriver huvudsaken du inte fick nå skador men synd för bilen icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
|
Den bilen lönar sig aldrig att laga. Sälj den i delar eller som reservdelsbil. vem vet? www.ecp.nu kanske är intresserad? Om inte annat så vet han ju om det finns avsättning för delarna. Automat är bekvämt |
|
|
Skrota den är ju uteslutet tycker jag,går ju att sälja en hel del delar om man har tid lust och ork =) ---- Länk |
|
Hjelm |
Det är ju bara sådant meck med att hålla på med att plocka ner den och sälja den i bitar.. Hela bilen från motorn och bakåt är fortfarande i toppskick så det borde gå att få lite för den.. jag bytte avgasröret för 300mil sedan.. luftfilltret har gått 100mil.. allt i bilen funkar fortfarande perfekt inrednigen är toppskick (dock plych).. Ingen som vill byta den emot en toyota kingkab eller liknande?? Jag sneglar lite på en Nissan Terrano -88.. passar bättre för smålandsskogarna.. C Y A Daniel Länk |
|
Grymt att säga men skyll dig själv att du inte har försäkrat! Tur i oturen att du klarade dig. |
|
|
Ja det är i sådana här situationer man hade vart glad om man lagt dom där extra lapparna på helförsäkring..har funderat på byta ner mig till halvförsäkring..pga av priset..men sånt här får mig att tänka om. ---- Länk |
|
| det är bara att fullförsäkra i efterhand :-) nej men allvarligt plocka ur motorn, inredningen, avgassystem, däck+fälgar..klarara du det inte själv lämna in den hos någon billig hemmekare så har du lätt 5-10000 för dessa grejor...helt idiotiskt att skrota bilen för 2000kr eller något. | |
Hjelm |
Hel försäkring i Stockholm.. 28,000:- Halv försäkring ligger på 12,000:- trafik 2,800:- Så jag skrattar år försäkringsbolaget, även effter jag smällt.. Fasst jag flyttade till Sevedstorp en mil utanför Åseda, fem mil norr om Växjö.. slutet på dec, hadde jag fixat försäkringen där så hadde samma hel försäkring gått på 6000:- och en halv försäkring gått på 2,800:- . Så visst förbannar man sig att man inte gjorde en flyttändring och hottade försäkringen till minst en halv.. Jag har sett annonser på att köpa stora färd datorn och fönster hissar, el taklucka (med ljus;), generator, batteri, motor... Det är bara mecket att ta ur allt... C Y A Daniel Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.