|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har hört att om man klarlackar reg.skylten så ska det inte gå att se vad det står på den på natten då kameraskåpen tar kort p.g.a. att blixten reflekterar mot den lackade utan och det ser ut som en stor reflex. och olagligt är det ju inte heller. skylten ser ju likadan ut på dagen... frågan är om det funkar?? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- | |
|
Detta gäller bara dom skyltarna som tillverkades helt i plast med en plan yta. funkar garanterat inte på alu skultar då dom är stansade... Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Ifall det funkar eller inte vet jag inte, däremot är det faktiskt inte tillåtet attapplicera någonting på nummerskylten mer än skattemärket på bakre nummerplåten. Dvs. ej tillåtet att lacka den! Däremot är det nog rätt liten risk att någon upptäcker det. Mvh |
|
| roligt påhitt, det kanske man borde pröva. Men å andra sidan, hur stor är risken att åka fast i kamerakontroll på natten ändå? Eller har jag fel? | |
|
K.Kierkegaard: Motfråga. Kan man åtgäda för mycket på bilen i kampen mot dessa kameror?? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
518i slow mobil |
har prövat det... det funkar klockrent... tillochmed om solen ligger på... Dock enbart plastskyltarna! E28, REAL power for REAL men! |
| Blir det gnäll är det bara att säga att man har detta för att lättare kunna hålla sin nummerskylt ren från smuts. JAg tror inte det är olagligt ur besiktningssynpunkt iallafall för jag har målat mina gamla original aluskyltar till 323an och det syns...men ingen kommentar. | |
|
Det är otillåtet att ändra på skylten på något vis, t.ex. klarlacka den... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
Gör som jag. Skaffa en radarvarnare. Har räddat mig från kamera ett tiotal gånger! Den varnar långt innan man är i närheten. |
|
|
325: Vad har du för varnare?? Kostnad?? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
| Jag har en Cobra 9200 och den fungerar också klockrent på "skåpen". Kostnad ca 1100:- i USA. Finns att beskåda på Länk . Varnare finns även att köpa på Kanarieholmarna. Så har du någon som skall dit så skicka med en beställning, eller sök efter någon webshop på nätet. | |
|
kollade lite på cobra men kan inte hitta vilken som skulle passa bäst... nån som kan lite mer om detta? länk: Länk Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Bör fungera på kameraskåpen eftersom det är en radar i dem som mäter hastighet... Dock är en radarvarnare inte mer laglig än en klarlackad nummerplåt. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hittade denna! köp en och få en gratis! Länk vad ska man kolla på för att den ska funka i sverige? 325: hur köpte du din? Via deras hemsida eller? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Jag tar igen det jag sa....Jag har ingen varnare....men om jag skulla ha haft....eller jag känner en vän som... Min (kompis) varnare är den andra i ordningen. Finns i uppsjö på internet från USA. Bara att beställa. I början hade han en med en röst som sa "WARNING K-A BAND" eller liknande. Men skaffa inte det för det är tradigt i längden. Se bara till att få med laservarnare och med varierande styrka i signalen. Men köp inte den dyraste, för den innehåller funkioner som inte finns i Sverige, typ varning för olyckor, vägarbeten och järnvägsövergångar. I trakten av 800 spänn får man lägga. Men det är ju snabbt intjänat på en kamerasträcka. |
|
|
bmw m6 Nej. tog hem den från USA på en resa. Ett het tips till är att skafa en diakret och en som har en bra införstning (snabblås rekommenderas) för rutinkontroller. Ryktet säger att det är 3000 spänn i böter för innehav....(dock osäker på innehav kontra användning) |
|
|
Fan, jag stavar som en kråka...Feta fingrar... |
|
|
Var bör man placera den? fram på intrumentpanelen borde funka med ett snabblås, eller bör man kanske sätta den i taket?? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
| Se bara till att den har ca 8 bands täckning så klarar den det mesta. Auto mute och city/highway mode är inte så dumt heller. Du slipper du en varnare som tokskriker konstant när den varnar, som i de flesta fall innebär en automatdörr på en bensinmack;) . De flesta fäst med ett snabbfäste typ sugkopp eller kardborreband. Finns även de som sitter med en kläma på solskyddet. jag har dragit en separat matning till min så slipper man den "fula" ciggarett kabeln. Har för mig att Cobra var lite svåra att vilja sälja till Sverige, pga. förbudet av att inneha en varnare. | |
|
PJ: Vad har du för modell?? Hur har du satt fast den?? Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Ett annat tips! Håll rätt hastighet eller börja med banracing om Ni vill gasa. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.