|
|
|
|---|---|
|
Hej, En importerad Hellroot 318i -94:a. ACC, nerlackad, vita blinkers runt om, bra stereo, bra vinterdäck och 15" sommarsulor. Den har gått 13500:-. Går bra, allt funkar. saknar skinn, elhissar och SERVICEBOK dock. Endast en ägare i sverige sen den kom in -99. Ägaren importerade bilen själv. Vad är den värd? | |
|
Hehe.. den har inte gått 13500:- utan 13500 mil :D MVH |
|
|
Kan alla servicar/underhåll styrkas på annat sätt än servicebok så kan den vara värd 35-40k. Annars kanske 30. 318 är inte så eftertraktad och importbilar utan dokumentation tämligen iskalla, då majoriteten av köpare inte litar på sitt eget omdöme utan vill ha saker och ting på papper(så även jag). ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
|
INGEN SERVICE BOK = INGEN ÄFFÄR !!!! Glöm den blien på en gång ..... |
|
|
Varför ingen servicebok? Som Kalle säger så är serviceboken en bunt papper häftade i en pärm som betingar ganska lite värde. Det viktiga är att det finns någon dokumentation på bilen. Och dokumentation behöver inte vara = servicebok. Serviceboken är egentligen bara viktig så länge du har garantier osv. Samt att det ganska smidigt att hålla koll på när bilen ska servas när du servade sist egentligen. Det finns begagnade serviceböcker att köpa på svartamarknaden så kan ägaren på annat sätt visa att bilen är servad osv så är det inga problem. Jag tror 35-40 kanske någon tusing till om den är i kanonskick. |
|
|
Jaja.... Men en sevice bok är A-O när man sen ska sälja bilen.... Ingenservicebok=svårsåld !!!!!!! Bedöm det själv skulle ALDRIG köpa bil utan bok...... Good luck ! |
|
|
Hej, Ok, inte jag som ska ha den. Jag hade inte heller köpt den utan servicebok. Säljare hade dessutom inga andra papper än besiktsningspapper och ägarbeviset. Om dem verkligen vill köpa bilen så ska jag säga till dem att de ska bjuda runt 35000:- tack för era åsikter!!! MVH |
|
| Inga papper alls=bjud 30...om man nu ens ska bjuda... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.