AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
499

Blandade funderingar ang. 318iS E30 -91

Adam318
1. Vita mätartavlor: Är dom svåra att byta? Hur gör man? Såg ett par för 375 dkr på bmwspeciallisten, nån som har dom? Är dom sjyssta?

2. Avgassystem: Det jag vill ha är lite maffigare ljud och snyggare utblås, är det simons som gäller? Finns det Simons till min 318?

3. Lite oberoende av bilmärke så undrar jag vad som verkar vettigare en Nakamichi-cd eller en Alpine, kom inte ihåg vad modellerna hette exakt, men båda kostar 2995:- på www.ljudshopen.se

4. Kassetbands-förvaringen i mittgrejset går dte att pilla bort eller är det nått fult hål under? Hur ser dte ut om jag mipplar bort det helt enkelt? Går det att ta bort?
Adam318
5. Vita mätartavlor, hittade på DNS Trading också är dom bättre? Snyggare?

6. Sänkninh? Hur mycket, och var hittar jag en bra billig sänkningssats?
Hallå Adam!

1. Om du kollar under "tips och teknik" här på BMW Power, så finns det en beskrivning hur man byter batterier på "SI-kortet". Där ser du hur du går tillväga för att få ut instrumenthustet. När du väl har instrumentet i din hand så lär du se hur du ska gå vidare för att komma åt mätartavlorna (Var försiktig så att du inte bryter av visarna).
Har ingen erfarenhet av dylika mätartavlor, så om de är bra eller dåliga får någon annan berätta.

2. Jag har ingen erfarenhet (igen?) av Simons, men om du letar runt lite på på forumet, så kommer du att upptäcka att de flesta verkar tycka att det är rena skiten. Själv kör jag med Supersprint på min M3:a och är väldigt nöjd. Kolla bildelsimporten.se (Supersprint) eller motornord.se (Supersprint och Simons).

3. Jag är inget ljudfreak (lyssnar hellre på en ylande motor), så det får någon annan svara på.

4. Mittgrejset? Har du en sån där kassethållare som sitter i konsollen vid handbromsen? Då får du ett ganska stort hål om du tar bort den (ungefär lika stort som hållaren)... Byt ut hela konsollen (kolla på skroten). Om du lyfter upp den bakre ask-koppen så finns där en liten plastmutter, sedan är det bara att plocka bort konsollen, och dit med en hel.

5. -

6. Kolla t.ex. Bildelsimorten eller Motornord. Finns säkert mängder med firmor som säljer med varierande kvalité och pris.

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
matte22k
hej!

jag har beställt en sänkningssats av bildels importen kostar 1700 tror ja, tyvärr tar det 3 veckor att få hem dom, så jag har inte fott dem än, dom har ett bra urval bland fjädrar

fuck it
nej fy fan köp inte simons dom låter inte någe sportit.men det är bra pris på dom.tror jag gav 2300 till min bill.det ända jag märkte att den blev starkare på lägre varav....
Frode H.
Det er ikke så mange som lager effektanlegg til E30 318is, men Sebring er et bra effektanlegg som du får med 90mm rundt enderør. Artikkelnummeret på bakre lyddemper er: 901633-5

Har selv H&R Cup kit på min is, og dette skulle senke ca.60/40mm. Siden dette senkesettet også brukes på E30 med 6-syl. motorer (alle med M-Tech understell) ble ikke bilen så veldig lav fremme p.g.a. at is motoren er kortere og står montert lenger bak enn en 6-syl. motor.

Frode
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.