|
|
|
|---|---|
|
...det skulle jag verkligen vilja ha! Har just upptäckt att jag har motorvärmare installerad samt dragning för kupévärmare,(sent ska syndaren vakna)! Hyresvärden (JM), vägrar dock fixa elstolpar. Varje antydan om förbättringar får alltid tummen ner, även om man vill betala extra. :( Hur har ni det med värme till bilen? Och vilka hyresvärdar är bra i denna fråga? Nästa gång ska jag se mig efter en med egen kupé + motorvärmare. Svårt att hitta en sådan bil begagnad dock. | |
|
Har ingen stolpe där jag bor,parkerar på gatan.På jobbet däremot kan min kupevärmares härliga 2000 W utnyttjas till fullo+motorvärmare då förstås. En del stolpar pallar max 1200 W har jag sett ,som hemma hos morsan,där brukar säkringen på stolpen utlösa efter en stund. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Jag har motorvärmare + kupevärmare i dygnet runt! Fast bara då det är under -5*C annars bara vid behov. För detta betalar jag inget! Bor i en villa som är uppdelad i 5 lägenheter så man kan väl säga att man har det ganska bra. Inte många som kan koma ut till en bil som håller 20*C i kupen och det strömmar varmluft från fläkten så fort du startart dygnets alla timmar... Brukar ju bli annars när man har timer att när du väl kommer på att du ska ha bilen så har du glömt att ställa om timern = kallt ;( men jag har väl bara en bra hyresvärd. Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
hogbergs |
Hej Vet en kille som hade motorvärmare på dygnet runt hans bil och garage brann upp |
|
Har 2 platser i kallgaragelänga med eluttag+timer :) Har ingen värmare på beemern dock :( men sambons 745:a (V***o) är åtminstone varm och skön, kul att en ful och tråkig bil kan ha nån fördel :) Däremot pallar uttagen inte så mycket kräm, när jag vill dammsuga slår säkringen bakut :( Mvh Daniel |
|
|
Om ni har på motor/kupe värmare dygnet runt så räcker väl inte sladden så långt??? -Sorry gumman, du får gå sista 100 meter till affären sladden räcker inte!!! välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
AKTA SÅ NI INTE FÅR SLADD... välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
|
detta med att hitta bil utan motorvärmare samt kupé värmar uttag på begagnade bilar är väl ändå ett problem söderut? i norrland finns det inte många begagnade bilar utan detta samt att det är väldigt svårt att hitta en parkering utan stolpe.... det är ju trots allt runt minus 30 ett par månader om året. bor i stockholm nu och det är stört omöjligt att få parkerings plats med stolpe, förutom värme så är det ju faktiskt jäkligt behändigt med ström till div elverktyg när man skruvar i bilen samt vid dammugning. så om du vill ha dessa attribut på en begagnad köp den norr om gävle =) //Micke |
|
|
Jag har stolpe men bostadsrättsföreningen är snål och tilllåter endast 4Amp säkring. Blev tvungen att sälja min 1600 Kalix som orsakade kortis hela tiden och byte det mot minstingen från Defa på endast 1000 Amp. Blev lite sur när jag fick höra att jag inte fick byta säkring... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
drar Defa´s minsting 1000 A ? :-) 325 iX - "weather or not" |
|
|
Arsenalen i stockholm suger fett på området elstolpe! Här finns både en stor parkeringsplats + carportar. I carportarna finns eluttag men de kostar 500/mån + vi har tjuvar som tar sig in i dem och kan då rensa en hel "länga". Parkeringsplatserna utomhus har hittils varit gratis men nu ska de börja ta 150/mån för de oxå. Skälvklart ringde jag upp dem och hörde när elstolparna skulle komma? då säger kärringen i andra ändan att de har de inte ekonomi till???? Vad? är det nån som förstår logiken i detta? Kärringen vägrade diskutera saken vidare och slängde på luren i örat på mig. -Livet är orättvist och det skall övas! |
|
| 1000 Watt skall det nog vara. Borde väl ändå ligga i riskzonen om säkringen bara är på 4 ampere? Eller? | |
|
Med 4 amp säkring är väl max belastninge 920w vid 230 v, ja snåla måste dom vara i den föreningen för ingen kan ju använda uttagen till det dom är uppsatta för. hemma på våran gata i stan, där... Har vi 10 a automat säkringar, och det funkar med kontaktvärmaren + Defas "stora" kupevärmare i läge 2. |
|
|
Jörgen: 100 WATT ska det vara naturligtvis. Mr Shhh: Detr verkar fungera finnt än så länge... Jag har pratat med några av grannar som har samma problem och vi ska ta up det på stämman, vi betalar trotts allt 400 per plats. En bostadsrättsförening ska inte vara vinstdrivande, då måste man ju registrera om från ekonomiskt förening till bolag och då betalar man skatt på vinsten... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
100W :) har du en glödlampa i bilen:). 4amper(920Watt) är avsett för enbart motorvärmare där inte effekten är mera än 500-700Watt Kupevärmare finns ju med varierande effektuttag som ställs om med en knapp, det är bra med tex 500W-1000-1600 eller dyligt så man kan anpassa effekten efter vilken amperstyrka man har i uttaget. har man en motorvärmare på 500Watt så kan man i de flesta fall köra en kupevärmare i 500 wattsläge och 4ampers- proppen håller ändå. MVH Hasso Länk |
|
ojoj jah menade ju 1000 W jo, jag har den nya värmaren i 1000W läge och 4amp verkar hålla bra. Det är en automatisk säkring så det ska inte vara någon fara för skador vid eventuell överbelastning, så jag forsätter med 1000 läge så länge det funkar... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
| Vi har timer & temperatur styrda stolpar med 10A auto säkring och betalar 140/mån Jag kör motorvärmare, underhållsladdare och kupevärmare. Det gäller bara att få in rutinen att ställa timern och jacka i kabeln. | |
|
10A säkring. Ström på dygnet runt, året om till uttaget. 300:- per år! Snacka om förlustaffär för föreningen... Det gör man ju av med på en månad... Min skrothög: Länk |
|
|
Iofs så använder man ju inte värmaren året om, men iaf mer eller mindre i 4 månader. Min skrothög: Länk |
|
|
Jag har stolpe men tyvärr ingen kupé och motorvärmare jag skäms! Det får bli till nästa vinter! MvH Bmw 4-ever |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ericcsonaktierna mår ju inte bättre av att alla på fabriken i Kumla har fria elluttag ca 1500 ellutag med 10amp. Men ett miljöalternativ är det ju istället för 1000 bilar som står på tomgång och skarpar rutor vid varje skiftbyte. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.