AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.539

Problem med bilbältet!

Lövet
Jag satte mig i bilen idag och körde till Jönköping. Som vanligt tog jag på mig bältet och det funkade utan några problem. När jag kom fram så märkte jag att bältet hade "låst" sig i spärren och jag fick inte upp det. Det krävdes en viss akrobatik för att ta sig ur bilen men tillslut kom jag ur den. Min fråga är : hur får jag loss bältet? Det är inga problem att rulla ut själva bältet utan det är spärren som vägrar släppa. Normalt sett så ska man ju trycka ner den röda "knappen" cirka en centimeter för att bältet ska släppa men nu sitter "knappen" helt fast. Det blir lite krångligt att ta sig i och ur bilen.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jag har också problem med mitt bilbälte , dock så är det så att mitt bälte inte drar tillbaka sig utan man måste hjälpa det , rätt så drygt ! Måste man byta Spännrullen eller vad kan vara fel ? om det är den s.k spännrullen hur byter man den !?

Länk
Wrath: mitt förarbälte är precis likadant!

det är spännrullen som skall bytas..farsan sade att det är lite pilligt för att den sitta precis rätt..men bältet funkar bra i övrigt, dvs det spärrar som det ska och sitter bra...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Har sett flera e34:or där en del av det svarta plastskalet har spruckit runt bälteslåset. Personligen råkade jag ut för samma fastlåsning som du beskriver Lövet, då en sådan plastbit ramlat ner i låset. Jag fick loss det med lite lirkande och ryckande.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Jag har också varit med om exakt samma sak, fast i en E28 och på passagerarsidan. Vi fick slå upp låset med skruvmejsel riktad mot den röda knappen, och slå med gummiklubba. Antagligen hade nåt ramlat ner i låset, när vi sedan bytte märktes att nåt låg och skramlade i.

Bälteslåsen är "plomberade" och går inte att öppna, av säkerhetsskäl, så du får byta låset, tror att vi betalade 150 - 200 kr på skroten för ett begagnat. Kolla bara att bälteslåset inte har varit med om någon krock!!

MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.