|
|
|
|---|---|
|
Tjennare! Jag har en 318i -85 som jag retar mej på klockan i. Vet ni om en varvräknare från tex en 320i av samma modell passar där klockan sitter och om det funkar? Sen undrar jag, min är lite segstartad utav sej. Den står å mjauar ett tag innan den går igång. Andra bara vrider på nycklen medans jag får stå och mjaua =( Och sen backen, när jag precis stratat och ska lägga i backen så måste jag först lägga i en annan växel, annars låter det inte särksillt bra när jag lägger i backen. Någon som vet var felet ligger? Gaspedalen har bara ett läge, botten! | |
| hade en varvräknare från 320i i min 318i fungerade perfekt. men bränsleförbruknings mätaren fanns det inga kopplingar till så den fick jag vara utan | |
| Hmm....ja har också en 318i -85 fast där sitter varvräknare orginal monterat! De där med backen kan ju kanske ha att göra med att den inte är synkroniserad...fast iof. så har jag aldrig upptäckt de problemet på min! Har nån konstig modell av min 318 sitter dimljus,el speglar å taklucka på den.(orginal monterat tydligen) Vet inte hur de var om dom hade 5 växlad låda 85 eller inte.....fick höra av nån att de inte var så på 318 modellen! | |
|
Eftersom backen ej är synkroniserad kan det hända att man måste lägga i en annan växel först. Dock ej vid varje tillfälle. Jag köpte en ny 318i -85 och elspeglar var standardutrustning men dimljus, taklucka och 5 vxl var extrautrustning. Förmodligen var det väldigt få bilar som levererades utan 5 vxl låda. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.