|
|
|
|---|---|
| Jag undrar vad det sitter för typ av diff på en 320-88 och hur långt upp den diffar? | |
|
Troligen ingen alls eller vad man skall säga. Det var option med 25% lamelldiff. Inte så många 320i som har det. |
|
|
differential har alla, men sen om det är diffspär eller diffbroms, det är en annan sak :) jag har heller ingen spärrverkan på min diff...precis som ILiveToRide säger så var 25% ZF diffspär tillval... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Kan tillägga att det är en lamelldiff. Sitter en sån på min 325. Tror det var tillval till dem också. Enda som har standard är väl M3an? | |
| Sitter de inte lamelldiff på dom flesta 323 e30 oxå? | |
|
Lamelldiff är tillval på alla E30 och E36, de enda som har det som standard är M3. Vet ej hur det är på E46. Vissa (alla?) Alpinor har det också som standard. /// Ett halvårs abstinens... |
|
| /// M3 Frazze: Jag tror inte riktigt det skulle funkat på en Alpina B6 3,5 om det inte satt diffspärr på den. Den var ju ganska villig att släppa även med spärr på ju!=) Men jag kan inte heller säga om det var/är standard på alla Alpinor med diffsärr!. | |
|
Jag tackar för alla svar. Nu blev jag lite klokare. Jag bad en polare stå bakom bilen när jag spann lös med den och då var det med båda hjulen iallafall..... Jag försökte bara få reda på varför bilen fick ställ i 120 när den började spinna och jag höll på att fara åt pipan! |
|
|
Inte helt säkert att kolla den så. Om det är lika hög/läg friktion för båda hjulen kan båda spinna även utan diffspärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.