AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
268

funderar på e36

Kuniva
tja jag har funderat på byta bil till en 325 e36 ni får gärna skriva hur ni har upplevt era !
hur brukar de importerade vara ?
Hej.
Först vill jag bara säga att min e36:a är en väldigt trevlig bil.
Angående importerade bilar så är det väldigt svårt att generalisera. Min är importerad och den både är fin och går mycket bra. Men jag har kört såna som har varit helt "slut". Så det skiljer sig från bil till bil. att en bil är svensksåld betyder inte att den är felfri.

MVH
Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Hej...Hade en 325 coupe-94 i sommras och trivdes mkt bra med den, dels för att den var snygg,stark,pigg och hyggligt snabb sedan för komforten...men mycket vill ha mer så jag köpte en M3 coupé-94 i december och den blir både starkare och snabbare hehehe...

satsa på e36 coupe -93 och framåt för vanos kom -93 fega inte om det KÄNNS RÄTT oavsett import...
både 325&M3:an är import
Lycka till med bilköpet Mvh Rickard

Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
min 325 E36 har gått 19500mil och känns nästan som ny!
Visst finns det väl små fel men bilen är en av de finaste jag haft.
En enormt trevlig bil som är mer gocart än glidare.
Jag bytte från 525ix till den här och visst saknar man väl den när det är halt och man ska åka långt men annars känns 325 mycket snabbare och roligare.
Vem vet?
Min kanske är till salu?

Automat är bekvämt
Kuniva
Rickard: har alla efter 93 vanos ? jag har hört att de ska krångla betydligt mer...

men iof man kan nog ha lika otur med en svensk såld... men man har ju hört så mycket om att mätarna ska vara tillbaka skruvade...
Tu
114
Turbotomte
325 coupé -94 Twinturbo
Ja plågade min en helkväll i snön. Nafsade lite på varvstoppet ibland. Sen rasade topplockspackningen....
Köp inte en importerad, köp en svensksåld.

varför köpa en importerad, d har jag alldrig förstått mig på ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Skillnaden i pris är inte stor när det gäller E36, kanske om man kommer upp i årsmodeller över 94-95. kanske skillnaden är 5 - 15k, och är det så att du inte har råd med 5 - 15 k till för att få en svensksåld så borde du inte köpa e36.
du måste ut med en del av det iaf för att tex. försäkring är högre...

/A
Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Kuniva: från 93 så är vanos standard...om det krånglar mer vet jag inte men bilen ska gå bättre o snålare med vanos...

Intuition vid ett bilköp är en underskattad egenskap som bygger på blixtsnabba slutsatser av vad du ser, hör och känner

Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Marzocchi:
Ditt resonemang kommer jag aldrig gå med på.
Vad jag vet så finns bara en fabrik som tillverkar BMW och den ligger i Tyskland.
Vissa bilar tar en generalagent hit till Sverige och säljer i sina hallar.
Resten av bilarna säljs av bilhandlare i Tyskland t.ex men importeras kanske till sverige när de har gått några år nere i Europa.
Jag sålda ganska nyligen en 525IX som jag köpt i Sverige som andra ägare.
Den killen som köpte den av mig hade aldrig sett en så fin BMW med de milen och HELT rostfri! Den har gått i ett osaltat klimat och dessutom mindre kallstarter.
Bilar som rullar i det salta helvete vi har här rostar snabbare än bilar som inte utsätts för salt.
Varför tycker du att importbilar är sämre?
Skruvade mätare? Visst, man får kolla historiken och använda sunt förnuft.
Känns en bil fel så köp en annan men basera inte beslutet på import eller inte.
Det finns massor med svensksålda vrak som inte är servade, de är inte bättre bara för att de råkade importeras som nya.

Automat är bekvämt
Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Håller med dig Styrman1 -låt sunt förnuft råda-

Länk
hmm, jo jag kan hålla med.

Grejen är bara att många som vill importera bil baserar sitt beslut på att spara några tusenlappar, och det är fel.

Sen så vet jag också att bilarna är oftast men inte alltid finare i tyskland.

Däremot, det där med skruvade mätare, händer det så ofta, jag har fått en uppfattning om att det händer väldigt sällan, därmed kan jag inte förstå folk som tjatar om tillbakadragna mätare och inte lägger vikt på andra saker för att hitta en fin bil i tyskland.

/A
Si
765
Simon01
120dM -08
Jag är väldigt nöjd med min, visst finns det detaljer som kunde ha varit bättre, men så är det ju med alla bilar. Det är nog svårt att hitta en lika rolig bil i samma prisklass, man får väldigt mycket bil för pengarna iallafall.
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej..!!!

jag håller helt och hållet med styrman1..jag har en 325-91 som är IMPORTEDAD och den har gått 10700 mil och det är den bästa bil jag någonsin har haft...

GERMANS HAVE MORE FUN
bo
282
bobbby
320i -91
Jag håller helt och hållet med styrman1.
Marzochi:
De kan vara så att man vill lägga dom 5-15k som du säger att man kan känna på att importera bilen på något annat eller tex nya däck o fälgar.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Vad är det för fel på att spara några tusen?
Att köpa i Tyskland är ju inte lika smidigt som att köpa i Sverige så varför skulle man göra det om det inte vore för att spara några spänn?

Automat är bekvämt
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Man kan sikkert spare nogle kroner ved at købe en E36 i Tyskland. Det afgørende er imidlertid at bilen er hvad den udgiver sig for...12000 mil skal bl.a. være 12000 dokumenterede mil !

...M52´s make a difference ! (320i, 323i og 328i)...1994-99 (E36)

BMW - Freude am Grazat fahren !
Kuniva
Men jag tänkte inte förståfrämst tjäna pengar på en import men det är många som importerade...
mina föräldrar har en auidi import och det har inte varit några problem som inte kan uppstå på en svensksåld !

rickard: är det stor skillnad på vanos ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Köpte en nyimporterad 328i Coupé -95 våren -99. Kanonskick, i stort sett fullutrustad ca. 7.000mil. Körde 4.500 mil utan några problem och sålde den våren -01 till en kollega. Han har i sin tur kört 6.500 mil och inte behövt göra mer än service och byte av däck och slitdelar. Totalt har den alltså gått 18.000 mil och den ser fortfarande mycket fräsch ut. Min kollega har den till salu i BMWBörsen då det är tjänstebil på gång.

E36 är en mycket trevlig bil, kul att köra och bra drag i 2.8:an. Servicekostnader och reservdelar är prismässigt helt ok och bensinförbrukningen även den ok med tanke på motorstorleken. Hade innan denna en Golf VR6 som med samma motorvolym ville ha 0,10-0,15 l/mil mer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.