|
|
|
|---|---|
|
Hej jag blev påkörd bakifrån i går jag stod stilla vid en stopp skylt och skulle svänga ut på en större väg och bilen bakom mig stod också stilla men plötsligt när jag just skulle köra ut så körde han in i mig han kanske körde max 15km/h jag hade just börjat svänga lite så han träffade lite snett bakifrån så stötfångaren sprack och min dragkrok gick in i hans front annars så hände ingenting. Min bil är en 523-97 sedan. Så jag undrar nu om det kan ha blivit några andra skador på min bil eller är det bara att byta stötfångaren tror ni. Tacksam för svar. | |
|
Erfarenhetsmässigt när en dragkrok är inblandad så finns skador längre in, för något måste ta upp smällen. Hur blev skadorna på den andra bilen? Bra för att det blev små skador på den är det ingen garanti för din bil har klarat sig bra. /Kristian |
|
|
Skit i bilen!!! Hur gick det med dig?... Ni fyllde i skade anmälan? och det är bara att kontakta f-bolaget och få hänvisat verkstad(märkes) och sen låta dom sköta det! Med en viss koll och påstridighet! Har själv varit ute för liknande olycka...känndes inte så farligt i början...men nu har jag snart varit sjukskriven i ett år pga pisksnärtskada så kontakta läkare och få det dokumenterat att du har varit med i bilolycka (viktigt!) Problemet med sådana här olycker är att skadorna ibland inte visar sig direkt utan symtomen kommer senare!Man ska alltid åka till sjukhus och bli kollad efter en olycka..oavsätt om det inte känns så farligt! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
jocker18@home.se |
jag har fasen gjort exakt samma olycka med en merca 190... min blev skrot. men han hade högre hastighet in i mig WmB SoundZ |
|
Hans relativt sett mjuka front fick troligen göra det största deformationsarbetet mot din dragkrok så det behöver inte ha blivit så stora krafter på kroken och dess infästningar. Men det var ju inte ditt fel så du ska givetsvis kräva en grundlig undersökning ----------- Länk |
|
|
Hej Kristian! Kan bara hålla med Pelle! Bilar är lättare att laga än människor! För ett par år sen var jag lika klantig som han som körde in i dig... Min sambo fick ont i nacken, kändes ju inte bra för mig heller. Hon åkte till sjukhuset och blev röntgad mm och fick allt dokumenterat. Som tur var fick hon bara mjukdelsskador, men hon har fortfarande ärendet "aktivt" hos försäkringsbolaget, ifall det skulle börja göra ont igen. Vad gäller bilen så skall ju reparationen belasta den vållandes trafikförsäkring, så det är ju inga problem annat än att du blir av med bilen ett tag förstås. Lycka till och hoppas att du klarade dig bra! Mvh Daniel |
|
|
Lyssna på Pelle Persson och sadanber! Jag Frontal krockade med ett räcke efter en slad jag och har En Pisksnärtskada med! Sjuskriven nu i ett havlår+ och det blir bara sämre! Än om det är små hastighter så kan man likaförbannat vara helt oförbered och få sig en rejäll törn! Så få det dokumenterat ASP!! För mig har det skadan kommit och gått och nu så nästan 1 år efter så är det bra mycket värre! Tänk på attöka avståndet, så slipper vi iaf lite påkörningar... _____________________ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.