AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.147

Erfarenheter av Svenska Gummihuset ?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Fick i dag broschyrer från Svenska Gummihuset i Eskilstuna. Ser ut att ha hyfsade priser och produkter i sitt sortiment, men har endast ett "070" nummer som kontakt / best. telefon. Broschyrerna beställs på ett vanligt nr., dock telesvarare. Osar lite "bränd katt" enl. mitt sätt att tycka och se eller ? Mest komiskt är att på best. sedeln (ev. avbet./räntefritt ansökan) får ej ett "070" nummer anges av dig själv !!! Hur f*n skall de ha det !??
holmis54
Jag har ej beställt från Gummihuset menjag har varit i kontakt med dom, det lilla jag har hört så verkar dom vara en seriös firma.

Tror det finns andra inlägg om Gummihuset, använd sökfunktionen.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
gummihuste har mest billiga (dåliga fälgar)
och har sålt thailand tillverkade Good Year F1.... OSERIÖST!

handla nån annanstans!

/Jonas

Jag det stämmer med tillverkningen av däck, rena thailand sjukan på alla producterna. Köpte själv en uppsats 18" med däck till min 523 kanonpris vill jag säga men inget mer om kvaliteten sjag kan nog säga att om man har lite taskit med cach så handla där men annars så tycker jag att man kan lägga ut ett par tusen till och köpa riktiga grejor istället.
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Fälgarna från Gummihuset har jag absolut inte haft några problem med. Däremot hade jag väldiga problem med balansen i däcken.

Så mitt råd är att det går bra att köpa fälgarna av G-huset men däcken bör man nog hitta någon annanstans.

//Sahlin.

er
256
eraabos
M3 E30-88
Det var inga fel på fälgarna jag köpte av de, inte på däcken heller för den dellen.

Vad det gäller Thailand däck så finns G F1 både Thai tillverckad och tyska(det kan du se på deras hemsiada), köpte två tyska däck av de förra året, det är inga problem med de än så länge.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
precis som eraabos säger finsn det tyska och thai tillverkade däck, men dte är oliak gummiblandning i däcken... och den thailändska blandningen passar inte vårat klimat!

/Jonas

Har köpt av de två ggr och fått tyska däck båda ggr.
Snabba lev och bra pris, så för mig funkarde
Ja, de har billiga märken på fälgar, men de har även BBS till bra pris

Den som har mest grejer när man dör, vinner :)
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
När jag talade med dem frågade jag var man kunde få SE fälgarna. Jag vill gärna se hur de ser ut på riktigt men det var omöjligt. Vare sig om jag åkte dit (till Eskilstuna) eller nån annanstans där samma fabrikat kunde finnas (pratade om Schnitzer-style till E46). Jag köper inte fälgar för 6-7 tkr eller vad det nu var osett, även om det är billigt. Kändes lite väl suspekt tycker jag.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Köpte 18" Schnitzer kopior, helnöjd...

//Ticco

OO=00=OO
__--------__

BMWCS # 4508
200SX OGS # 17
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.