|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta om man kan påverka effektkurvan med chip (M5 3,6), och då menar jag alltså ganska rejält, min bils kurva går spikrakt ner från 6900 rpm, kan man med enbart ett chip göra så att bilen får en längre kurva, alltså avtar långsamt istället för att falla rakt ner? En del chip är precis som original men BSR hade något till 3,8 som planade ut bättre, kan vilken "chippare" som helst programmera fram en sådan planare kurva? Jag vill ha ett chip där man känner att den drar vidare lite, tror det skulle vara en fördel för toppfarten eftersom den då befinner sig i regionerna 6900 + rpm. Och tror ni man får bort ryckningarna på lägre varv med trimchip i kombination med en sån kurva som beskrivits ovan? //Sniffer | |
|
Då kanske en mappning är på sin plats då man kan ställa tändning och soppa lite hur man vill då borde du få längre effektkurva och rycket borde försvinna ! Vet en på forumet som gjorde en mappning av typen UNICHIP på sin M5:a med mycke gott resultat dockså gick det på runt 6-7 tusen ! Länk _____________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.