AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.035

kylan dödar våra e30...

Sida 2 av 2
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
På en del Saabar så verkar det vara sämre att använda sig av motorvärmaren än att strunta i den =)
Länk

10
NiRa
325i touring -89
Förra vintern tvärstannade min touring. AV någon konstig anledning gick den igång igen med starthjälp, men bara en gång. Det visade sig vara bränslepumpen som vikit hädan till de sälla jaktmarkerna. Seadn dess har den spunnit som en katt .. även om det är kallt i södra Sverige ...stoppa i lite kraftigare flytande medikamenter bara
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min startar hur fint som hälst vid -25 grader. Även utan värmaren i. Men visst går saker och ting trögt...
Men bara för att jag skriver detta nu så startar väl den inte nu när jag skall åka hem på lunch...

Min skrothög: Länk
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Ni som har problem med trög växellåda. Byt oljan till Castrols röda (Transmax Z tror jag det var). Jag hade också samma problem i början av vintern, men nu är lådan lättväxlad fast den stått en natt i -20.
Annars har min E30 varit pigg och felfri hela vintern, förutom frusna lås vid ett tillfället (efter tvätt).
th
105
thepe
520iM -10
Från tyskland importerade bilar har ofta mindre värmepaket med sämre värme som följd, likväl som en via Saudiarabien importerad har förstäkt AC.

Thepe
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Min iX är tysk-emmigrant och det är bra värme i den. Se till att ha gott om glykol i systemet så att det inte pluggar igen vid värmepaketet, samt kolla vätskenivån i expansionskärlet. Normalt borde datorn varna vid för låg nivå, men man vet ju aldrig säkert... Har du (bara något) för lite vätska kan man förlora värmen i kupén utan att tempen är onormalt hög. På de flesta bilar är värmepaketet den högst belägna punkten av kylsystemet...

It´s better to burn out than to fade away...
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
hmm,ska kolla detta.

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Jag har ett fel på min -84 som är "kylrelaterat", om bilen får stå varmt ett par, tre timmar går den igång på en gång men om den står ute i kylan så vill den inte. Precis som det blivit en ispropp men; om man ger den ett par "duschar" (vrider på & av tändningen ett par gånger) så hoppar den igång finfint. Vad beror det på?

*it´s better to burn out than fade away*
Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Denna gång hade jag glömt stjärtvärmaren på i en felaktigt inkopplad Recarostol varpå batteriet frös sönder... när nytt batteri monterats så small slavcylindern till kopplingen. Men nu rullar den igen! :-)

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Verkar som det är vanligt att bensin pumparna ger sig när det blir kallt.... Verkar också som det bara händer med dom som sitter monterade i tanken...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.