|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men jag sa ett tomt inlägg som ingen svarat på. Inte ett som 30 pers svarat på. | |
|
js_snicke: När du klickar på radera, kan ju 30 pers sitta och svara på inlägget. På dessa 1,5 år som forumet existerat, så är det max 5 st som velat ta bort sitt eget inlägg. Det kan inte vara ett stort problem att man måste klicka två gånger för att radera sitt inlägg istället för en gång. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
vad jag menade var att om man VILL kan man trycka på en knapp och T.EX. kommer det en pop-up ruta. bara ett klargörande Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Bilder=BRA Bilder i Forumöverskrift=DÅLIGT. Det försenar surfingen när man är uppkopplad med modem. _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Måste ju testa bildfunktionen... Udo Dirkelsniff |
|
|
Tommie, jag förstår faktiskt inte alls dina argument. Att rapportera sitt inlägg (för att får det raderat) medför ju exakt samma problem som med en editeringsfunktion eller en knapp för att radera inlägget själv. Under tiden inlägget tas bort av BMWPower kan någon hunnit svara på det och det kan sitta hundratals som håller på att besvara inlägget men som ännu inte hunnit klicka på ”Besvara”-knappen. Bättre då med en funktion som tillåter användaren att själv radera eller korrigera inlägget så länge ingen har besvarat det. En helt felsäker lösning anser jag. Om nu någon har hunnit svara på inlägget samtidigt som författaren sitter och korrigerar texten så får han naturligtvis ett felmeddelande tillbaka efter att ha tryckt på knappen. ”Tyvärr, någon svarade på inlägget innan du hann korrigera texten” En förhandsgranska-knapp är ju också en utmärkt idé. Det skall inte vara något tvång eller besvär utan bara en extra knapp bredvid ”Besvara” som låter användaren förhandsgranska texten om han/hon vill. Se och lär av hur övriga forum-programvaror fungerar, tex phpBB, vBulletin, Yabb och Snitz. |
|
|
Ja editering är alltid bra, men ofta kan det bli lite obegripligt när det kommer 4 svar som inte ens har något påstående i första frågan, däremot bekvämt för den som skriver första frågan - om man lite hastigt och lustigt postat sin fråga i forumet och behöver ändra. Däremot kan jag tycka att en enklare förhandsgranskning skulle behövas, då många skriver lite väl hastigt och lustigt ibland så skulle detta säkerligen rensa bort många stavfel och konstiga meningsbyggnader. Det är så enkelt att det räcker att man får se sin text som ett inlägg på en i övrigt tom sida, där man sedan kan fortsätta redigera sin text, eller välja att posta inlägget. Wordpad är måhända bra för att skriva texter, men lite klumpigt. Annars blev det bra med "kameran" i översikten, men kanske är det ändå lite överkurs att veta att personen som postat inlägget faktiskt har en bild, när man sitter och väljer tråd. Men ska det vara någon förändring på de sidorna så kan jag dock gå med på att den lilla kameran funkade. Tycker ändå att du Tommie har lyckats mycket väl med b la forumet, det är (och förhoppningsvis fortsätter det även vara, med nya integrerade funktioner) ett av de smidigaste, mest snabbnavigerade och stilrenaste forumena jag känner till. |
|
| Jag vill liksom marcusbj understryka att forumet faktiskt är riktigt bra som det är (trots min kritik). Jag uppskattar framför allt den rena designen utan en massa smilies, bilder och annat trams. Men allt går ju att förbättra :-) | |
^LS^ |
Hej Bilderna är bra, ta inte bort dem. Kanske i listan möjligen som sagt. Forumet är mycket snyggt och praktiskt och funkar klockrent med Mozilla baserade browsers, vilket glädjer mig eftersom jag inte kör MSIE av säkerhetsskäl. Inte för mycket lull-lull med smileys som är bilder eller massa knas med typsnitt. Förresten, denna site är den enda jag tilllåter visa reklam. Lönar det sig för BMWPower att jag klickar lite på banners? Mvh |
|
Bildfunktionen fick man prova på och det visade sig vara en hit. Nu är frågan, varför kan inte vi testa en editfunktion i en vecka och se vad resultatet blir? ------ Länk Länk |
|
| SM i inläggslyftning? Finns det inte redan minst en tråd om det här med editfunktion? | |
bustorp |
Nu jagas det halmstrån, ser jag......... Grodan: Vad är det för fel på röstningen? Den ger väl besked. Det är i a f ingen som kan ändra sin åsikt. No edit, no change......... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.