AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.602

Tack! Bmw-Power crew för bild funktionen

Sida 1 av 2
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack! Bmw-Power crew för bild funktionen, det kommer att göra att det känns lite mer personligt.... Det blir bara bättre och bättre...

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Kan bara hålla med deejaywasp, det blir bara bättre och bättre!!

Jag förstår inte.. What´s the point?

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Tycker det ser grötigt ut, men men! Varför kan man inte få ta en bild på sin bil istället? Då slipper också folk länka till galleriet! =)

/Manray/
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Manray:
Bilder på bilar ska läggas i BMWPower Galleri.

Automatiska länkar till eventuella bilar i galleriet kommer att komma inom kort, och då slipper man länka i signaturen som några gör nu.

Mvh
Tommie, BMWPower
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Mycket trevlig funktion enligt min mening!

Mr
56
Mr. K
323i -83
Bilderna under en forumdels översiktssida(under inlagt av) får forumet att se fruktansvart grötigt ut. Räcker det inte att bara ha bilder brevid namnet i inläggen? Om de ska vara kvar så bör de väl ända vara i samma storlek, för att slippa irriterande skillnader i radavstånd.

Får vi någon editeringsfunktion för alla oss som alltid stavaar fel?

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag störs inte av bilderna i inläggen men i översikten ser det inte helt bra ut.

Automat är bekvämt
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Bilderna i forumlistan tar jag förmodligen bort snart. Kan hålla med om att det ser grötigt ut. Jag låter det ligga någon dag i alla fall för att "känna lite på det".

Samma storlek var inte så lätt att åstadkomma eftersom alla laddar upp olika bilder med olika skalenlighet i höjd/bredd. Ska kolla lite närmare på det ändå.

Editeringsfunktion är inte inplanerad. Däremot går det utmärkt att ta bort ett eget inlägg om det blivit fel genom att rapportera sitt eget inlägg. Fast det är ju bättre att kontrollera stavningen innan man postar inlägget. :-)

Mvh
Tommie, BMWPower
Avsaknaden av en editeringsfunktion tycker jag är den största brisen med det nuvarande forumet. Satsa hellre på det än bilder i forumet som egentligen inte tillför något mervärde.

Tyvärr är det inte många som kontrollerar sin stavning/sitt språk innan man postar inlägget. Det behöver man inte läsa många inlägg för att konstatera...
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Editeringsfunktion är i princip omöjlig att införa eftersom efterföljande inlägg baserar sig på det som en gång stod i ett inlägg. Om man kan editera sitt inlägg, så kan man (förutom att rätta stavfel) även ändra sitt inlägg så att efterföljande inlägg blir helt obegripliga.

Det är därför bättre att helt ta bort ett inlägg om det blivit fel och skriva det på nytt (eventuellt med klipp och klistra för att underlätta).

Vill man kontrollera sin stavning så kan man med fördel först skriva sitt inlägg i exempelvis Word och använda rättstavningen där, varpå man klistrar in den rätta texten i forumet.

Mvh
Tommie, BMWPower
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Håller med Tommie. Det är bra att det inte finns någon editeringsfunktion, blir bara rörigt. Det är ju inlägg i ett diskussionsforum man skriver, inte en affärsplan, så vem bryr sig om lite stavmissar här och där. Det man vill säga framgår oftast ändå.

En editeringsfunktion kan implementeras på många olika sätt. För många tror jag att det räcker att kunna editera inlägget omedelbart efter att det skickats in (eftersom det oftast är då, när man ser texten i ett typsnitt som är lättare att läsa, som man upptäcker stavfel och andra konstigheter).

Alltså, tillåt korrigeringar så länge ingen har svarat på inlägget. Många andra forum tillåter även editering efter att någon har svarat på inlägget men då syns det i texten att författaren har ändrat något (och kanske vad som har ändrats).
måste bara säga att det är schysst med bildfunktion på forumet!fortsätt jobba så här BMWpower-crew!!

/It must be BMW!
Varför inte göra så med editeringsfunktionen att den bara funkar så länge man är den senaste som lagt in ett inlägg.
Då man startar en ny tråd borde man också kunna ta bort den så länge ingen svarat.
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
ja_snicke:
Det går. Rapportera ditt inlägg.

När det däremot gäller editeringsfunktion, så är det omöjligt att veta om man är senaste som gjort inlägget. Undet tiden som man sitter och editerar sitt inlägg (eller pillar sig i naveln, går på lunch eller något), så kan flera ha hunnit besvara inlägget. Och även om ingen har hunnit svara på inlägget, så kan det ju sitta hundratals som sitter och besvarar inlägget, men som ännu inte hunnit klicka på "Besvara"-knappen.

Jag förstår att det är många som vill ha editera-funktionen, men det är inte så enkelt som man kan tro. Men som sagt det går alltså att ta bort inlägg genom att rapportera. Fler borde använda denna utmärkta funktion.

Mvh
Tommie, BMWPower
Men hur är det om man skulle sätta en begränsning på några min. Så borde det endast vara en raderingsknapp, inte att man kunde ändra på inlägget. Eller??
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jag skriver mycket fel men istället för att editera så skulle man kunna förhansgranska i ett typsnitt på samma sätt som när du har postat det fast bara du ser det. kanske skulle funka att få upp sitt mess i en pop-up om man själ vill. Många på detta forum (inte jag) behäskar svenska skpråket helt gudomligt så för dom så är det kanske lite onödigt.

// bara en tanke

Ägare till 490 friska BMW hästar!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Men vänta lite, js_snicke. Det går ju att radera sa jag. Rapportera ditt inlägg.

Begränsning i tid är ingen bra lösning på problemet. Om inläggaren går in på inlägget efter 10 sekunder så är radera-knappen där. Om han/hon sen går på lunch och kommer tillbaka efter 2 timmar (då han löst problemet efter ett besök hos BMW-åf), så beslutar han/hon sig för att ta bort inlägget/svaret. Som kanske 30 personer svarat på. När sen svaret (som 30 personer svarat på) är borttaget så ser hela diskussionen mycket konstig ut eftersom ingen förstår vad alla pratar om.

Mvh
Tommie, BMWPower
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
bmw_m6:
När man numera skriver inlägget, så är det i samma typsnitt som det sedan visas.

Jag kan utmärkt förhandsgranska min egen text. (Fast jag skriver fel ibland också, så klart :-). Jag tror de flesta skulle tycka det var irriterande med en popup-ruta så fort man skrivit något - särskilt om man nyss förhandsgranskat det man nyss skrev...

Mvh
Tommie, BMWPower
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
En förhandsgranskningsfunktion för de som stavar dåligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.