|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man göra? | |
hogbergs |
Hej tror inte man kan göra så mycket tyvärr, skulle tro att det kostar mer än det smakar, bättre isåfall att lägga pengarna på att byta upp sig till en motorstarkare modell. Men om du vill bestämmt behålla bilen så kan du väl byta till sportluftfilter+avgas m.m. Hälsningar Tomas |
|
Gör som jag gjorde annars blir det dyrare än beräknat , du kanske listar ut vad jag gjorde när du ser vilka bilar jag äger :) _____________ Länk |
|
|
Tja... vad får man pröjsa för en grövre e28 då? Jag gillar dock bränsleförbrukningen... |
|
|
Det är ingen större prisskillnad på de olika modellerna av e28 med undantag för 535 som kostar lite mer. En 528:a anser jag vara den bästa komprimissen mellan inköpspris och prestanda (fast jag skulle gärna vilja ha en 535). 520 är inte lönt att tänka på, marginellt snabbare än 518 och törstig som en 528:a ----------- Länk |
|
| Det sitter ju trots allt en M10-motor i den bilen och de är ju bra trimmvänliga. Sök lite här på forumet så ska du se att det går att göra ganska mycket saker med en M10-motor. | |
|
Byter du till en 528i E28 har du trots allt 184hk och 240Nm original! Låter både enklare och billigare... Mvh Daniel |
|
|
tror inte att det är värt pengarna. Byter du upp dig i motorstyrka så drar det hela mer maskin. Jag har dock för mig att BMW har haft en 2l 4-cyl, där det i princip är vev och kolvar som skiljer...kan vara värt att titta på... Själv är jag ganska nöjd med pris/törst/driftskostnad/körglädje på min 518iS _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Håller med hogbergs, Wrath, Wath och Sadanber. Köp en 535:a Om du så lägger i en turbo+kraftigare växellåda kardan diff, drivaxlar, ombyggnad av topp , kommer du förmodligen inte ens i närheten av en orginal 528:as 184 hp. Din bränsleekonomi kommer dessutom att skjuta i höjden. Du kommer att ångra dig, efter att du lagt ner så mycket pengar och ändå blir du frånåkt av en orginal 528:a. Det kostar STORA pengar att trimma, inte bara att byta avgassystem och luftfilter precis om man verkligen vill ha rejält med pulver i motorn.5-10 hp+ eller om man har osis - 5-10hp men häftigt ljud kanske med nya avgassystemet och filter. Vissa filter släpper igenom så mycket småpartiklar att man riskerar att förstöra sin motor. Spara till en bil som uppfyller dina behov (kan ta 1-2år innan man hittar rätt bil, men det lönar sig att ta det lugnt.) Bara ett gott råd i vinterkylan, så du inte föder BMW:s feta reservdels och repkonto:-)( Mvh Kalopps "BMW:s verkstadspriser är hutlösa" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.