AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.164

Bästa värmaren till V12 (M73) ?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Vilken motorvärmare är den bästa för eftermontering på en 750-96(M73)? Har läst om olika lösningar med både slangvärmare och värmematta. Vad är det som gäller om man inte skall ha en Webasto eller liknande?

Mvh. Patric
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
Sätt en utanpåliggande värmare från defa eller calix, slipper du hålla på med massa glyckol... + att en slangvärmare kan i vissa fall störa cirkulationen...

Mvh Andreas
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du menar en sk. blockvärmare. Jag vet att det kom en sådan från Defa till V8:an alldeles nyligen, men finns den verkligen till V12:an(M73)? Hittar då ingen på deras sida.

Mvh. Patric
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
Hmm, det kan hända att du har rätt.. att det inte har kommit till m73:an Vet inte säkert, det är ju ganska "nytt" med utanpåliggande blockvärmare.

Men jag vet att dom brukar då sätta slangvärmare på bmw:s v8 och 12or.. Men min erfarenhet av slangisar är inte den bästa tyvärr.. dom funkar ju bra, effektiva.. men stör cirkulationen och vissa fall läcker.. Det finns ju säkert blockvärmare, som du tar bort frostpluggar.. men anledningen att dom inte gör det på 8:an iallafall är att det är för mkt jobb med det tyvärr..

Mvh Andreas
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Någon annan som har testat slangvärmare på M73:an, eller har mer tips var man hittar de sk. värmemattorna till oljetråget ?

Mvh. Patric
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
PJ, slå Per på Bil&Motorteknik en signal han har visst nån bra lösning för både v8 och v12orna. 087110687
Mvh
Asken
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Asken! Vad betyder : -540 kapad av hasso?

Zaharald
Lyfter denna tråd. Vilket är det enklaste sättet att värma upp M73 motorn på vintern om den måste stå ute? (har ingen webasto) Finns det numera kitt som passar eller blir det specialgrejer?
/Mvh Bilpedanten
happygrus
Mekonomen har värmare som passar m73 motorn

Okej det skall jag kolla upp! Finns det något artikelnummer som man kan söka efter?
happygrus
Gå in på mekonomens hemsida och ange ditt regnr så kommer det upp delar som passar din bil och där finns motorvärmare

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.