|
|
|
|---|---|
|
Jag har just bytt båda luftningsrören från bensintankens ovansida upp till expansionskärlet. Men jag har fortfarande bensinlukt inne i kupén vid stillastående på tomgång. När bilen har stått avstängd några timmar känns ingen lukt inne i bilen och inte heller utanför men så fort jag startar så kommer lukten inne i kupén. Hittar inga synliga läckage i motorrummet eller under bilen. Har någon tips om var läckan sitter? Jag lurar själv på bränsleledningen eller returen till tanken. Hur byter man detta isåfall? Är kopparrör lämpligt? -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan | |
| Kolla i motorrummet så att inte det är nån klämma som är dålig. Det var det på min och det läckte bara ibland. | |
|
Som redan nämts, sprickor i slangen till motorn är vanligt. Titta med motorn igång om det sipprar eller sprutar med nålfin stråle. Vanligt fel nr2 är som du redan misstänker de längsgående bränslerören som brukar vara upprostade. Jag tror du har 3st på 89:an. Till och från ledning + ventilationsledning som går till aktivtkol burken (och sedan med slang till insuget). Trots att stålrören rostar (om man inte rostskyddar den ordentligt) så är mitt råd att köpa nya originalrör. De går i många "kringelkrokar" och det är ett jättejobb att bocka till något liknande på egen hand. Kopparrör av universaltyp är också för grova för rörhållarna. Nya rör kostar 120-150:- st hos BMW. Största svordommarna med att byta rör, är att få loss stjärnskruvarna som håller rörhållarna under bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.