AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
515

problem med koppling

Be
5
Benga
523iA Touring -98
Min 520iT stod ute i -26 graders kyla i 24 timmar och när jag till slut fick start upptäckte jag att kopplingen var borta.
Kan det vara kylan eller kan det vara något annat.
Hjälp mig

bb
jocker18@home.se
min går trögt som tusan.

btw, har jag hydralkoppling på min med som det var på min gamla 316 -79á?

WmB SoundZ
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Benga:
Jag håller på att byta min Huvudkopplingscylinder nu för att jag totalt tappa trycket i den alldeles nyligen och det hände Precis när det kröp ner till -20 sträcket.. Skulle dock vilja att du beskriver exact hur det känns i den?! Frilläger den inte alls Har du nåt motstånd? Kommer pedalen ens tillbaka upp igen efter nedtryckt läge?

Jocker18: Ja, tror var enda BMW har det, nästan! När den börjar kännas trögt i kopplingen kan det vara luft i systemt(dock inte säker på det berro på luften).
-

Den gör sig bäst på natten!
Älskar du inte BMW, kan du ju starta ett eget forum ;)
Be
5
Benga
523iA Touring -98
Den frilägger inte och den känns jättelätt att trampa ner men pedalen går tillbaka själv som vanligt.
Är en kopplingscylinder väldigt dyr och lätt att byta?

bb
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Då är det troligen samma fel som hos mig då... dvs nån av Cylindrarna. Mekonomens priser: Huvudcylindern 490:- Slav/hjälpcylinder 310:- Reparationsatserna kostar lika mycket till respektive!

Det svåra är att dom sitter rätt Krångligt till speciellt Huvudcylindern! Man måste ha en lyft för att byta bägge! Väldigt lätt är den inte. Exact hur svårt det är kan jag inte svara på idag. Men p Tisdagkväll kan jag! För då ska allt vara klart. Jag har iaf monterat ner Huvudylindern inne i kupén! och det är trångt och jävligt och svårt att se speciellt då jag höl till ute i kallhelv...t

Sen måste du ju ha en oljesug nästan så att du kan suga ur den Gamla bromsvätskan ur sin behållare! Men jag har inte mek vana och kan ge dig bättre svar på Tisdag! Jag hoppas bara att inte det är Slaven som stuckit för mig utan det verkligen är primären =)

Hoppas dettta hjälper lite =)

Är du redan användare? Logga in i menyn.