AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
976

Motor varvar ej mer än ca 1500 rpm 530 -89

he
1
henka
530 -89
Motorn dör över ca 1500 varv. Dock så går den bra under(Fullgas, tomgång etc). Dock så försviner felet efter ett par dagar när bilen har stått. Dagen efter är begränsingen ca 4000 rpm.

Jag har haft bilen på BMW verkstad och dom vet inte vad som orsakar felet...bytte ett relä för ca 120 kr + en dags felsökning sist.

Varm dag eller kall (vinter) spelar ingen roll utan det kommer med ca 4-5 månaders mellan rum.

Någon som har någon ide ?
jag har en polare som hade samma problem på sin peugott405:a (stackare...he,he), bilen gick bra efter att den stått några dagar, men sen började den att uppföra sig så som du beskriver. Dock inte med så långa mellanrum.
Verkstaden konstaterade att det var vatten i tanken, -efter att han hade bytt nästan allt som går att byta, inkl. styrenhet...

mvh/327
ca
14
carle29
735 -92
318it -90
Tjaa jag kan nog inte hjälpa dej med problemet men min 528, beter sig något liknande, men det blir alltid värre när det är ungefär 20 grader eller mer ute. Då kan jag bara köra en mil mer eller mindre sen börjar den misstända. Och den går bra på tomgång om än lite lågt och nästan alltid bra att varva upp men vid cirka 2000 varv nästan dör den,jag har snart provat det mesta bytt mycket provat byte av luftmängdmätare men inte hjälpte det heller. det enda jag inte provat att byta är tändmodulen eller injektorerna. Ville bara säga detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.