|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det nån som vet varför min växelåda inte vill växla upp efter kickdown, utan stanar i 4 eller 3 växel med 4-5 000 rpm. Men den växlar om jag drar växelväljaren den till 4 och sen till D. Det är en låda som sitter på 730ia-96. BMW-4-EVER | |
|
Detta fel verkar vara av elektronisk karaktär, ett datatest hos BMW är nog det enklaste. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Hej! Kolla batteriet,, har haft detta fel på en 740 -96 Batteriet höll ej tillräcklig laddning.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Batterispänningen ska hålla minst 12,5 Volt för att säkerhetställa de elektroniska funktionerna.När det är kallt eller batteriet är dåligt (nån cell kan ha gett upp) eller inte ordentligt laddat så kan dessa fenomen uppstå. MVH Hasso Länk |
| P.g.a. att jag får e-mail då och då från BMW ägare med samma problem med frågan om jag vet vad detta beror på, jag kan bara säga kolla däck. Lite luft i fram däck, olika slitage, olika rulomkrets, allt deta gör att bilen vill inte växla p.g.a. bilen tror att den svänger. Den är programerad att inte växla i en kurva då kan det gå åt.... :) | |
|
rebel: Ja , jag var en av dom som frågade dig. =) Mitt problem löste sig snabbt geom att fyll på luft i höger framhjul. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.